Nog kan jag tyckas att det itne är OK att ena partnern ska behöva skämmas för den andra. Samt att man ska kunna ha så högt i tak i en relation att man kan diskutera saken.Jag tror att jag och min sambo har den tysta överenskommelsen att hemma får man se ut, klä sig och lukta precis hur som helst. Ska man iväg däremot, då är det okej att stämma av eller kommentera. Då är man ju mer av ett gemensamt projekt, så att säga.
Min sambo klär sig väldigt bra men har absolut inga som helst hygiengränser. Han kan tycka att det är helt okej att träna hårt på kvällen, gå och lägga sig och sen dra till jobbet på cykeln på morgonen - utan att duscha. "Men jag har ju rena kläder". Jag har fått rycka tag i honom i dörren när han är på väg till jobbet och helt enkelt säga "Du luktar surt, du kan inte åka hemifrån sådär". Han jobbar dessutom som chef på en bank
Lite som fruentimber skrev, vi ska inte behöva uppfostra våra karlar men om de är fullkomligt ouppfostrade sluskar har vi rätt att dra gränser för vad som är okej och inte okej. Om de tjurar och blir kränkta får de väl bli det då.
(När jag blev ihop med mitt ex hade han genomgående alldeles för små kläder. Han började köpa egna kläder när han var en medium. Sedan växte han på höjd och bredd och var en XL men köpte fortfarande M. Det blev en uppenbarelse när jag gav honom tröjor i rätt storlek som present Han var helt enkelt alldeles aningslös.)