Ja, nu ser jag ju när jag läser noggrannare. Lite nyfiken dock på motivering varför man valt att göra som man gör, och om det gör någon skillnad på om inkomsterna skiljer sig mycket eller lite? En vän till mig delar 50/50 och menade att hennes sambo enbart tjänar lite mer än henne, så dom tyckte att dom lika gärna kunde dela lika. Om han däremot haft hög lön och hon pluggat hade hon ansett att det var rimligare att dela procentuellt. Någon annan tyckte att det var irrelevant vem som tjänade mest eller minst, eftersom de delar 50/50 på ytan på boendet och sannolikt använder lika mycket el, internet, TV, Netflix osv. så ansåg de att de bör betala lika mycket.
Vi betalar 50/50. Jag tjänar betydligt mer. Dels för att han hade större kapital, vill inte hamna i att jag betalat löpande kostnader medans hans kapital ökat vid ev separation, dels för att jag har dyrare omkostnader. Och helt ärligt för jag arbetat arslet av mig för att få den lönen medans han prioriterat fritid och inte satsat på karriär.