Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu är det bestämt! I slutet av månaden flyttar teddyhonan hem till mig på prov. Om allt går bra och sambon inte blir allergisk, kommer jag såklart att köpa en kompis till henne. Hon är ca 3 år och har såvitt jag vet aldrig haft sällskap av nåt annat marsvin. (Har dock delat bur med en kanin utan problem det senaste halvåret) Vad tror ni skulle passa bäst som sällskap? Nån avel ska det inte bli tal om, så det kommer bli en hona. Ung eller lite äldre? Det är mitt första marsvin så jag här inte helt hemma på hur de har det med rangordning och så...
En ung hona skulle jag satsa på.
Två honor som är vuxna och båda är dominanta kan vara knivigt att få samsas
Då måste man redan innan veta att den vuxna honan man köper som sällskap inte är dominant och det är inte alla som vet hur man skall se detta.
Sedan är en ung hona (dvs ca 6 veckor gammal) väldigt söt också
Jag har sett en annons på en 6 månaders hona som jag är alldeles förälskad i, men hon beskrivs som dominant av uppfödaren så hon går nog tyvärr bort. Jag hade också tänkt att en ung hona skulle passa bäst. Så har man en liten "bebis" att pyssla om..
Fick en liten flock för ca 6-7 år sedan (3 st). De 2 honorna var då runt 6 år. Hanen (kastrerad) var däremot bara runt 9 månader. De tre gick ihop och allt var frid och fröjd. 2 år senare råkar jag få ett marsvin till. Denna feta stackare hade fram tills dess varit ensam (hon var runt 1 år gammal). Blev världens bråk de första gångerna som de släpptes ihop. Efter 2-3 veckor var de dock dödens polare. Tyvärr har jag bara kvar hanen och den "feta" nu eftersom de 2 första honorna dog nu i vintras (ja, de blev rätt gamla )
Lantbruksdjur Hon tog bara till sig 1 av lammen. Så de andra två får flaska nu.
Natten till igår lammade tacka nr 4. Lammet låg i rätt position, men...