Aqua zumba och vituell vattenträning?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Mia_R
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 347

Mia_R

Trådstartare
Jag ska åka ner ett par veckor till huset för en sista handpåläggning och försöka hindra mig från att ylandes springa runt på tomten samtidigt som jag vägrar sälja huset för jag vill ha det kvar. 🤷‍♀️❤️‍🩹

Jag tänkte då att jag skulle använda en hel del av mitt friskvårdsbidrag att träna på Fyris i Uppsala och undrar om någon av er testat virtuell vattenträning och aqua zumba? Det ser ju rätt kul ut och jag älskar vatten + jag tror det är ett lyckat sätt för mig att träna nu efter operationen av min fotled och alla trasiga senor och ledband. Så fort såret gått ihop ordentligt ska jag våga mig ner i vattnet på vattengymnastiken tänker jag här i stan. 🏊‍♀️🤽‍♀️🏄‍♀️🤸‍♀️🤿🧜‍♀️

Ingen egen erfarenhet men en kompis vattentränar nu, flera olika varianter av pass, efter fotoperation och hon älskar det. Upplever att hon kan röra sig som innan op när hon är i vattnet, vilket hon inte kan eller kommer kunna på land. Har gjort en stelooperation.

En av mina bekanta har tränat i vatten i flera år och gillar det + rekommenderar det till alla som frågar. Hon började i en graviditet och har bara fortsatt ☺️

Jag tränar aqua zumba!
Det är superkul!
Jag får dock inte lika mycket träning som på traditionella vattengympan, men det är roligt och övar upp min koordination.
Det är svängig musik och peppig instruktör, så det är väl det som gör att jag går dit. 😊

Har fått för mig när jag sett reklam för det på Fyris att det är en tränare på skärm, inte på plats i hallen. Men det kan vara hittepå av min hjärna. 😅
Nej, det stämmer ser jag nu när jag kollar. Det är samma på vattengympan här, ingen fysisk instruktör på plats som jag är van.
Aqua zumban ser ganska lätt ut?

Nej, det stämmer ser jag nu när jag kollar. Det är samma på vattengympan här, ingen fysisk instruktör på plats som jag är van.
Aqua zumban ser ganska lätt ut?
Det där ser ut som uppvärmning, brukar vara rätt avancerade rörelser som kan vara svåra att hänga med i till en början. Men efter ett tag lär man sig danserna och hänger med bättre.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka