Du uttrycker dig klart och tydligt, när du vänder och vrider på frågorna för att passa ditt syfte, dvs att få det att se så snällt och ofarligt ut för tävlings och ridskolehästar och få lite för tunga ryttare att verka som monster som med garanti förstör hästarna med vårslös ridning
Är du helt sanslös???
Frågan var om man hade sålt sin b-ponny till ett hem där man vet att en ryttare på 70 kilo kommer att rida ponnyn. Mitt svar var nej, det hade jag INTE gjort.
Finns det bara tre alternativ för dig? Tävlingsponny (som du tydligen tycker är hemskt, det är väl det du vill ha fram eftersom du tjafsar om mina stackars ponnys), lektionsponny eller ponny med för stor ryttare.
Nej Snuffsan, jag är inte sanslös det finns massor av alternativ. Jag ville bara visa på ett större perspektiv, att vikten inte är den ensamt avgörande faktorn för hur hårt hästen belastas. Givetvis tog jag exempel som är belastande för hästen det vore föga meningsfullt att tala om hårt arbete annars. Och givetvis håller jag mig kvar vid frågeställningen, alternativet är att lägga ner diskussionen med dig, vilket jag tänker göra nu för något svar lär jag aldrig få.