Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vore jag dig skulle jag be kunden istället för att skrika ut sina krav till dig att skriva kraven i ett brev. Då får du hennes krav tydligt specificerade. Kraven kan/bör du bemöta tillbaka skriftligt. I detta fall går det inte att resonera (eftersom det är så mycket känslor inblandade) utan ni får förlita er på den lagtext som gäller vid köp av häst.
Dessutom, agerar du proffisionellt om du begär skriftlig kommunikation. Samt att du har själv lättare en överblick av alla händelseförlopp, vad som sagt, vad som kommit överens etc.
Jag kan förstå att den nuvarande hästägare är jättearg. Jag skulle själv bli oerhört besviken i hennes ställe. Men som sagt; att köpa häst utan att veternärbesikta den är att gambla, för allas, men framförallt tycker jag för hästen skull. Jag tycker synd om hästen som fått flytta till nya ägare så mycket. Jag köpte själv en häst utan röntgen, men med veterinärbesiktning. Det räckte för mig och min hobbyridning. Medvetet val, har pengar som skulle kunna täcka upp eventuell förlust.
Känslan av att bli lurad är därimot inte lustig. Hoppas det löser sig bra för hästen.
Förmodar att ditt svar är riktat till TS - känner inte igen någon av mina kommentarer utifrån ditt inlägg?
Fast jag har iof försäkrat en ponny i 200.000 utan vare sig besiktning el röntgen....sa bara på telefon att den hade placerat sig i msv a...
men nej jag har aldrig varit med om problem från försäkringsbolaget...
Å ja vi kunde försäkra upp en ponny till 200.000 utan besiktning och på bara tävlingsresultat som vi sa via telefonen (som GIVETVIS stämde!! ), i liversättning givetvis. Vet inte vad hon var innan men vi köpte henne från en ridskola och inte för så mkt pengar så vi röntgade ju aldrig henne eller så bara vanlig besiktning när vi köpte henne.