säkrare sätt?? (nåt hände med den andra tråden)

B

Beyliitah

finns det något säkrare sätt att hoppa så att man inte flyger av vid vägran?

Sv: säkrare sätt?? (nåt hände med den andra tråden)

Knäslut kanske!? :bump:

Låta bli att hoppa?
Träna på att hålla i sej? :angel:

Sitt upprätt emot hindret, ställ dig inte upp för tidigt, och se till att inte hoppa före hästen. Det är väl tipsen jag kan ge dig.

Träna sitsen och balansen, och skaffa en sadel med större knästöd.

Säkrare sätt att hoppa... Det beror helt på hur du hoppar nu :D
Men som andra redan sagt, balansen är viktigast. Hoppa barbacka! Då lär du garanterat få träna på din balans ;)

Vänta på att hästen hoppar är det första man lär sig.... Kan var bra

har bara hoppat en gång :angel: jag är väl lite rädd för att rida tror jag... så är jag rädd för att gå in till hästarna, men ponnyer har jag inga problem med

att trava går bra man jag har inte vågat mig på att galoppera än fast vi har gjort det i ca 6 mån, men jag hoppas att det bara kommer att hända.... men jag vågade iaf hoppa men var lite rädd för att ramla av

vi ska ställa oss upp ca 2-3 m från hindret och det skulle nog inte vara en bra idé att köpa en ny sadel :D

man jag har bestämt mig för att bli bra på att rida och våga vara inne hos hästarna

och när vi gör nåt (och jag är med) så säger ridläraren för det mesta att det ser bra ut och det är alltid trevligt att höra

jag tror att en av anledningarna till att jag inte vågar galoppera är att vi gör det på volterna (ca 5-6 i varje). men dom flesta går inte ut så att volten blir stor och då blir den så liten! skulle kanske våga om vi gjorde det på fyrkantsspåret... iaf när jag står där på mitten åker dom andra hästarna nästan in i mig för att dom ska ha volten så liten och då blir jag livrädd och sitter och darrar...

En gammal tränare sa alltid att, "om man inte flyger av när hästen lägger på en tvärnit så har man inte ridit ordentligt" :p

Jag flög ganska ofta :angel:

Hahaha :D

Beyliitah skrev:
har bara hoppat en gång :angel: jag är väl lite rädd för att rida tror jag... så är jag rädd för att gå in till hästarna, men ponnyer har jag inga problem med

att trava går bra man jag har inte vågat mig på att galoppera än fast vi har gjort det i ca 6 mån, men jag hoppas att det bara kommer att hända.... men jag vågade iaf hoppa men var lite rädd för att ramla av

vi ska ställa oss upp ca 2-3 m från hindret och det skulle nog inte vara en bra idé att köpa en ny sadel :D

man jag har bestämt mig för att bli bra på att rida och våga vara inne hos hästarna

och när vi gör nåt (och jag är med) så säger ridläraren för det mesta att det ser bra ut och det är alltid trevligt att höra

jag tror att en av anledningarna till att jag inte vågar galoppera är att vi gör det på volterna (ca 5-6 i varje). men dom flesta går inte ut så att volten blir stor och då blir den så liten! skulle kanske våga om vi gjorde det på fyrkantsspåret... iaf när jag står där på mitten åker dom andra hästarna nästan in i mig för att dom ska ha volten så liten och då blir jag livrädd och sitter och darrar...

Tala du om för din ridlärare nästan gång du rider hur du känner så kan hon/han säkert ge dig några tips. Du kan säkert mer än vad du tror..

busungeN skrev:
Vänta på att hästen hoppar är det första man lär sig.... Kan var bra

Håller med där! Jag lärde mig den hårda vägen av min första riktiga hopphäst. Han tvärnitar om man bara är aaaningen före i språnget.

Ja håller i manen :D

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 229
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: Bison
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 300
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar