B
Beyliitah
finns det något säkrare sätt att hoppa så att man inte flyger av vid vägran?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
>emelie< skrev:Knäslut kanske!?
Beyliitah skrev:har bara hoppat en gång jag är väl lite rädd för att rida tror jag... så är jag rädd för att gå in till hästarna, men ponnyer har jag inga problem med
att trava går bra man jag har inte vågat mig på att galoppera än fast vi har gjort det i ca 6 mån, men jag hoppas att det bara kommer att hända.... men jag vågade iaf hoppa men var lite rädd för att ramla av
vi ska ställa oss upp ca 2-3 m från hindret och det skulle nog inte vara en bra idé att köpa en ny sadel
man jag har bestämt mig för att bli bra på att rida och våga vara inne hos hästarna
och när vi gör nåt (och jag är med) så säger ridläraren för det mesta att det ser bra ut och det är alltid trevligt att höra
jag tror att en av anledningarna till att jag inte vågar galoppera är att vi gör det på volterna (ca 5-6 i varje). men dom flesta går inte ut så att volten blir stor och då blir den så liten! skulle kanske våga om vi gjorde det på fyrkantsspåret... iaf när jag står där på mitten åker dom andra hästarna nästan in i mig för att dom ska ha volten så liten och då blir jag livrädd och sitter och darrar...
busungeN skrev:Vänta på att hästen hoppar är det första man lär sig.... Kan var bra