Saknar min pålla...

A

Anna981

Jag lånade ut mina två hästar på foder i augusti, får tillbaka dom 1 mars. Det är bara så att jag saknar stoet så fruktansvärt! Jag vill ha hem henne nu! Men vi har skrivit kontrakt... å så dum kan man ju inte vara att man tar hem hästen före fodervärdsavtalet går ut, jag har ju lovat att de ska få ha henne tlls dess.
Men det går inte så bra för dom med henne, hon är bråkig och stökig att rida.
Valacken är utlånad till samma personer och för honom går det iallafall bra...
Vad ska jag göra? Hur ska jag stå ut hela vintern utan henne?

Sv: Saknar min pålla...

Men om de inte riktigt trivs med henne så kanske du kan få ta hem henne igen? Det är ju inte bra för hästen om det inte funkar, och det kan ju inte vara så kul för fodervärden heller.

Prata med fodervärden. Kanske känner de att det inte funkar så bra och blir lättade av att inte behöva behålla henne.
Eller så kan du kanske rida henne då och då, det skulle kanske underlätta även för dem om nu inte allt funkar.

Ska få ta hem henne! :) Pratade nyss med fodervärden!
Jag är så glad! jag kommer inte att kunna sova i natt, kommer bara att tänka på henne och allt vi ska göra tillsammans när hon kommer hem!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 882
Senast: Tiffany
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar