Läste en artikel i lokaltidningen om att kommunen kommer att (fortsätta) göra allt (inom lagliga mått) för att få hyresvärden att skärpa sig, men tyvärr så kan de ju inte ta husen från honom utan att först ge honom en chans att åtgärda alla felen och varje gång de gör det så betalar han böterna och fixar det absolut lägsta som går för att få det godkänt och sedan fortsätter han som tidigare. Jag kan bara hoppas på att de har hittat så mycket fel nu att det blir så dyrt att åtgärda att han ger upp och äntligen säljer huset till kommunen (de har tydligen bjudit 15-20 miljoner för det), men med tanke på att han hellre sitter med tomma lägenheter och lokaler än fixar så det går att hyra ut dem så tror jag inte att han kommer att bry sig. Han verkar inte drivas av att få in pengar utan det verkar vara själva ägandet som är det viktigaste. Han har hållit på sedan 80-talet utan att någon har fått stopp på honom så han lär inte sluta nu heller.
Och när jag hjälpte till att släppa in alla säkerhetsmänniskor till förråden och tvättstugan så såg jag dessutom att mitt förråd är tömt!! Det är inte första gången de slänger hyresgästernas ägodelar men jag hade ett rejält lås på mitt förråd så det var inte bara att släntra in och ta mina grejer lite lätt utan de måste ha sågat upp låset för att komma in och jag fattar inte varför?! Där fanns inget av ekonomiskt värde utan ”bara” enormt affektionsvärde så det kan inte vara för pengarna och nästan alla förråd står tomma så det kan inte ha varit för platsen heller. När jag ringde kontoret så blånekade de såklart och polisen kunde inte heller hjälpa mig eftersom det är ord mot ord så hon rekommenderade hyresgästföreningen. Vet inte vad de kan göra, men jag får ringa dit ändå.
Läste också att han har köpt upp alla kommunala lägenheter i Lessebo och där blir jag arg för kommunen MÅSTE ha vetat hur kass han är när de sålde till honom. Snacka om att strunta i hur deras stad och invånare behandlas!
Jag kan inte annat att hålla med en vän som sa ”Jag hoppas att han kommer trampa på Lego varje natt i resten av sitt liv och att han halkar, ramlar över diskmaskinen och blir spetsad av en gaffel i röven”. Så det blev iallafall lite skratt mitt i allting