Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 542
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tänkt mig att ta mig till brevlådan innan det blev mörkt, har inte varit där på en vecka. Kläder o sele på o iväg, kom inte långt innan jag insåg att hunden taggade upp sig o drog som satan, vågade inte försöka ta mig upp på stigen som går över ett bergsparti. Nåväl in med hunden o tänkte gå själv, det gick f**n inte, kom inte upp. Har drattat baklänges där en gång förut o det var inte en trevlig upplevelse.

Får ta det imorgon när det är fullt dagsljus så vi kan gå dit via skogen o sen vägen hem. Mina fötter är så svullna så jag fick bara på mig foppatofflor, det i kombination med svullna fötter o frånvaro av känsel i fotsulorna + extremt dålig balans är ingen bra kombination.

Vilket jobb för att hämta post, förstår att du drar dig! :eek: Jag har fått mycket sämre balans efter min utbrändhet och bara det kan ju ställa till det ibland, men med kombinationen av resten för dig - usch vad jobbigt!

Stör mig på folk som kliver över/in i andras (i detta fall min) personliga sfär. Det behöver inte vara medvetet, men att man inte reflekterar över att alla inte är lika fysiska som en själv, och kanske inte uppskattar o-inbjuden kontakt :meh:

Idag var jag på föreläsning med ett par kollegor, jag hade på mig en blus av modell ganska vid, hög i halsen med knapp i nacken -det blir ett öppet parti på nacke/övre del av rygg.
Sätter mig ner och gör något i väskan när jag hör en av kollegorna säga; "Åh, jag kan inte hålla mig!" -och så börjar hon ta/klappa i öppningen på ryggen :eek: samtidigt som hon fortsätter med "alltså HUR många fler än jag har inte kunnat hålla sig?" (sägs med jätteglad röst samtidigt som hon fortfarande tar mig på ryggen).
Mitt lite lätt chockade svar var: Ingen?! :confused::eek: och jag lät rätt frostig kan jag väl säga.
...och där fattade hon att detta kanske var ett övertramp och bad ganska snabbt om ursäkt, men alltså så gör man ju fasen inte.

Öh, hon sa VAD?! O_o

Jag hade förmodligen slagit henne på ren reflex, jag har varit med om lite för mycket otrevligheter för att tåla att någon plötsligt tar på mig, speciellt bakifrån :crazy:

Öh, hon sa VAD?! O_o

Jag hade förmodligen slagit henne på ren reflex, jag har varit med om lite för mycket otrevligheter för att tåla att någon plötsligt tar på mig, speciellt bakifrån :crazy:

Lite samma här, "slå ifrån" ligger nära till hands men jag har någon form av självbehärskning - till skillnad från andra tydligen.

Lite samma här, "slå ifrån" ligger nära till hands men jag har någon form av självbehärskning - till skillnad från andra tydligen.

Som sagt, för mig är det en reflex pga vad jag varit med om. Det är verkligen inte så att jag VILL slå folk!

Eller ta på dem utan tillstånd :meh: Väldigt skumt beteende :cautious:

Igår berättade en tjej på jobbet att hennes pappa aldrig ber om ursäkt och det gör inte min pappa heller. Det är ett väldigt märkligt beteende tycker jag eftersom vi som barn verkligen pumpas med hur viktigt det är att vi ber om ursäkt. Våra föräldrar vakar till och med över oss och kontrollerar att vi verkligen ber om ursäkt.

Very Lazy Pethead

Det stör mig att jag slutat med promenaderna. Det stör mig även att det är trist att promenera när man måste gå samma vägar femtielva gånger om.

Nu när min bror och fru har kläckt en unge så börjar det. Tjatet. Pallar ej.
NEJ jag är 35 år och NEJ jag har inget som helst intresse av att yngla av mig. För mig vore det en veritabel mardröm med barn. Jag är helt ointresserad helt enkelt. Då kommer svaren:
"Jo men nog finns det ju en liten längtan långt därinne ändå"
Eller:
"Vänta bara...."

På riktigt. Blir fan provocerad. NEJ TACK! :banghead:

NEJ jag är 35 år och NEJ jag har inget som helst intresse av att yngla av mig. För mig vore det en veritabel mardröm med barn. Jag är helt ointresserad helt enkelt. Då kommer svaren:
Eller:
"Vänta bara...."

Amen. Tur nog för min omgivning har jag inte hört det så ofta.

När det står "silicon" på saker när de egentligen menar silikon eller silicone, eftersom silicon betyder kisel. Senast på pållens mantofsar. Hahaha, ja det är en helt orimlig och onödig grej att störa sig på, men är lite språkpolis...

Eller:
"Vänta bara...."

tack äntligen någon annan som håller med om att det är så otroligt irriterande när folk bara pratar om BARN hela tiden. Är bara 23 men får höra det hela tiden... Finns det inte mer intressanta samtalsämnen?

Blev irriterad på en kollega igår. Hon matade mig! Jag sitter och väntar på att ett möte ska börja, varpå hon kommer in och ställer sig bredvid mig, frågar mig hur läget är osv.
Sen dyker en hand upp i ansiktet och hon säger "gapa!" och hon försöker stoppa in ett blåbär och ett björnbär i munnen på migO_o:confused::rage::cautious:
Jag hamnade helt i chock så jag visste knappt vad jag skulle säga! Hann inte säga något heller när hon försvann och mötet började!:meh:

Eller:
"Vänta bara...."

Och har man en så tjats det om fler :meh:

Blev irriterad på en kollega igår. Hon matade mig! Jag sitter och väntar på att ett möte ska börja, varpå hon kommer in och ställer sig bredvid mig, frågar mig hur läget är osv.
Sen dyker en hand upp i ansiktet och hon säger "gapa!" och hon försöker stoppa in ett blåbär och ett björnbär i munnen på migO_o:confused::rage::cautious:
Jag hamnade helt i chock så jag visste knappt vad jag skulle säga! Hann inte säga något heller när hon försvann och mötet började!:meh:
Har du samma kollega som @mooi ? :eek::eek::eek: Låter lika gränslös. (Jag vet inte hur man gör citat i citatet :down:)

Jag stör mig på att programmet jag arbetar i har som standardinställning textvinkel 203 grader.
jag har hittills under mina fyra år i yrket aldrig använt mig av den textvinkeln, min far med ca 30 år i yrket har aldrig behövt använda sig av den textvinkeln. Noll eller 90 grader är det som alltid används.
Uppdatering efter uppdatering av programvaran kommer, men textvinkeln 203 grader är densamma. :arghh:

När dom i en serie tar livet av en karaktär som gått från dryg och störande till sympatisk och någorlunda vettig. särskilt när karaktären precis har ändrat sig och man börja gilla den nya personligheten :meh:

O_o Helt sinnesrubbat :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 178
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 718
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka