Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 542
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tradigt med nån som ger hästarna kängor. :down::down::down::down:

Men annars förstår jag din frustration! För ett par år sedan jobbade jag med en trevlig tjej, men hennes enda jobb var att sköta en maskin (eller ja, hon gjorde annat där emellan). Hon behövde komma ihåg hur start/ stopp, långsamt/ snabbt och upp/ner/automatiskt knapparna såg ut. Det var VÄLDIGT logiskt (enligt mig). Hon kom ALDRIG ihåg hur man gjorde.
Men vi har ju alla våra svårigheter... eller? :meh:
Ja det är så jävla frustrerande, och han fattar verkligen inte vad som är problemet när man säger ifrån heller, som om det vore helt normalt att ta ut sin ilska på ett djur. Liksom det är illa nog när han behandlar sin egna häst som skit men när han lappar till nån annans?

Haha ja det låter ju som en väldans massa saker att hålla i huvudet ;) Här handlar det dock mest om att snubben ska göra allt på sitt sätt, för han vet ju bäst, han är ju kille och jag är ju bara en tjatig jävla brud... :banghead::banghead:

Ja det är så jävla frustrerande, och han fattar verkligen inte vad som är problemet när man säger ifrån heller, som om det vore helt normalt att ta ut sin ilska på ett djur.
Men är detta i Sverige? Har du talat med arbetsgivaren?

Och ffa måste jag hela tiden hålla koll på att han inte kängar till hästarna helt omotiverat, bara för att han är arg (på mig mest). Jag borde försöka släppa allt det här men jag kan inte, bara att höra hans röst får mig att må illa.

Fy vad det där kastade tillbaka mig till praktiken på ett av Sveriges största stall (trav) där en skötare misshandlade en unghäst (1,5-åring) med en rasp stenhårt över kroppen. Hon kastade sig i kedjorna och gick omkull på gången med ett läte jag aldrig glömmer. :cry: Han hade precis tagit sikte på hennes huvud och höjt raspen när han såg mig komma mot honom i ögonvrån.

Vissa ska bara aldrig vara i närheten av levande varelser. Aldrig någonsin.

Men är detta i Sverige? Har du talat med arbetsgivaren?
Nej det är inte i Sverige. Chefen är medeveten om problemet och har försökt få honom att förstå att han måste behandla hästarna med respekt. Det går dock in genom ena örat och ut genom det andra. Dock är det mest hans egna häst som råkar ut för hårda tag därför han chefen inte drivit det hårdare än hen gjort. Droppen rann dock över idag när hans ilska gick ut över en av våra och chefen är nu mer än väl medveten om vad jag tycker om personen i fråga, så jag tror och hoppas på att vi kommer lösa det här på nåt vis..

Fy vad det där kastade tillbaka mig till praktiken på ett av Sveriges största stall (trav) där en skötare misshandlade en unghäst (1,5-åring) med en rasp stenhårt över kroppen. Hon kastade sig i kedjorna och gick omkull på gången med ett läte jag aldrig glömmer. :cry: Han hade precis tagit sikte på hennes huvud och höjt raspen när han såg mig komma mot honom i ögonvrån.

Det är verkligen helt ofattbart hur sådana här personer ens kan ha hamnat i stallmiljöer. De verkar ju inte ens gilla djuren vi håller på med?!.. Det är så himla trist att sånt här ens ska behöva hända.. Ännu värre är det ju också att många, precis som min och din (fd) kollega, gör det när de tror att ingen ser/eller iaf inte "fel" personer ser..

Droppen rann dock över idag när hans ilska gick ut över en av våra och chefen är nu mer än väl medveten om vad jag tycker om personen i fråga, så jag tror och hoppas på att vi kommer lösa det här på nåt vis..
Hoppas det!

Ja det gör jag med. Och bara för att förtydliga, han går inte runt och misshandlar hästarna. Han har mest ett gigantiskt attityd- och temperamentsproblem och det går ut över allt, men när det går ut över hästarna så blir jag faktiskt riktigt ledsen. De har inte gjort nåt för att förtjäna ett slag, hur hårt eller löst det än är.

Jag irriterar mig orimligt på kollegan som dricker av kaffemjölken till sin lunch!
Gah. Vi köper mjölk till dem som vill ha mjölk i kaffet - och så häller hon upp stora IKEA-glas med mjölk som måltidsdryck.
SÅ GÖR MAN INTE! Basta :rage:

Kaffemjölken tas slut på nolltid och jag får inget kaffe!

Och så stör jag mig på att jag skriver mjälk och måste gå tillbaka och rätta det till mjölk :banghead:

Köp kartonger med kaffemjölk istället :)

Jag hade stoppat upp raspen någonstans på honom. Fy f-n.

Nä.
För min irritation är orimlig. Det spelar väl för katten ingen roll om hon dricker mjälken/mjölken. Det är jag som är orimligt gnällig.
:laugh:

Men alltså, betalar arbetsgivaren? Då hade jag inte brytt mig. Jag fattade det som att ni la ihop till mjölken. Då hade jag brytt mig som fan men bara sagt "den där mjölken är till kaffet, vi får köpa ny hela tiden om den går åt till annat".

Att vara ohemult trött men inte kunna somna. Det stör mig så jag får klåda.

Jag har haft en mjölkstjälande kollega.
Visste dock inte vem som alltid drack upp min namnmärkta egenhändigt inhandlade mjölk. Löste det tillslut efter lång tid (och grubblande, ältande och spionage) genom att i ren frustration hälla en halv näve salt i paketet. Sen fick jag ha min mjölk ifred. Det kanske du iofs ska låta bli @tanten om jobbet betalar mjölken:D
Men be dem köpa in en extra liter eller två så det räcker till kaffet också. Betydligt bättre än att göra som jag. Man bör ha måååååånga kollegor för att inte sabba stämningen med ett saltkar...

Stör mig orimligt mycket på alla som går omkring med sladdar ringlande ur öronen. Och SÄRSKILT på de som istället har jättelika hörlurar (tänk hörselkåpor) på sig. De blir fler och fler, och snart pratar ingen med någon annan på bussen, hållplatsen, i affären eller var det nu är. Alla bara är inne i sin bubbla.:arghh:

Stör mig orimligt mycket på alla som går omkring med sladdar ringlande ur öronen. Och SÄRSKILT på de som istället har jättelika hörlurar (tänk hörselkåpor) på sig. De blir fler och fler, och snart pratar ingen med någon annan på bussen, hållplatsen, i affären eller var det nu är. Alla bara är inne i sin bubbla.:arghh:

det där är ganska sorgligt, faktiskt.

Just nu stör jag mig på att en arbetskamrat "niar" mig.
Det är jättefånigt.

Jag har aldrig hörlurar men pratar inte med folk på bussen, hållplatsen, i affären eller någon annasstans heller om jag inte känner personen.
Jag är mycket obekväm om någon börjar småprata till exempel vid busshållplatsen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 178
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 718
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka