Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vem (VEM?!) vare som drog igång det här med dom jäkla bussarna?! :rage: @julgrisen ? :cautious:

Det har smittat av sig :eek: Mötte den fulaste buss jag någonsin sett idag, kan inte släppa det riktigt hur ful den var.. Så nu vet jag inte ens vilket jag stör mig mest på(och det stör mig såklart också) , det att jag öht lägger märke till dom fula bussarna (och båtarna) eller att någon faktiskt valt att köpa in så hiskeligt fula fordon :wtf:

Vem (VEM?!) vare som drog igång det här med dom jäkla bussarna?! :rage: @julgrisen ? :cautious:

Det har smittat av sig :eek: Mötte den fulaste buss jag någonsin sett idag, kan inte släppa det riktigt hur ful den var.. Så nu vet jag inte ens vilket jag stör mig mest på(och det stör mig såklart också) , det att jag öht lägger märke till dom fula bussarna (och båtarna) eller att någon faktiskt valt att köpa in så hiskeligt fula fordon :wtf:

Var det inte @mandalaki som hittade den korta bussen?

Stör mig orimligt mycket på att Jax Tellers skor alltid är skinande vita. Han mördar folk och kör motorcykel. Han borde vara skitig!

Och på att mitt yrke inte nämndes i förra årets julkalender som regionen la upp på FB och inte nämnts hittills i år heller. Men servitrisen i cafeterian är viktig att ha med! #bitter

Jag är glad att det är någon mer som stör sig! Berätta mer om den fula bussen, hur såg den ut? Har du en bild?

Jag har en arbetskamrat som alltid skriver "hi" i stället för "hej" i inledningen av interna meddelanden.

Det stör mig orimligt mycket men jag inser att det vore tramsigt att säga till att det faktiskt inte heter "hi".

Just nu stör jag mig på samma arbetskamrat och personens sätt att uttrycka sig i skrift och tal.
Personen säger "ni" till mig.

Hur dumt som helst.
Och faktiskt oerhört irriterande.

Ungefär som när en annan person, som med jämna mellanrum skickar faxmeddelanden till mig (jodå, fax används fortfarande) som envisas med att titulera mig "bäste ..."
Jag är inte en man...

Synd om de här personerna.
Antagligen försöker de båda vara artiga men lyckas i stället antagonisera mig.

Håller helt med. Samma sak med de som bara inte orkar leta upp punkten på tangentbordet när de avslutar en mening. Om det är för stor ansträngning för dem, varför ska jag anstränga mig att läsa?

Detta, alltså. Jag har nu fått lära mig att det uppfattas som strängt och surt om man avslutar meningar på sms osv. med punkt! Utropstecken och frågetecken är väl ok, men punkter anses tydligen vara nästan otrevligt. Jag är glad att jag fick lära mig detta eftersom ett par personer i min närhet som inte skriver punkt är väldigt välformulerade och trevliga personer, jag började ju verkligen undra vad de höll på med men nu vet jag - enligt Ungdomar ska man inte skriva punkt i sms. Jag gillar det inte.

Detta, alltså. Jag har nu fått lära mig att det uppfattas som strängt och surt om man avslutar meningar på sms osv. med punkt! Utropstecken och frågetecken är väl ok, men punkter anses tydligen vara nästan otrevligt. Jag är glad att jag fick lära mig detta eftersom ett par personer i min närhet som inte skriver punkt är väldigt välformulerade och trevliga personer, jag började ju verkligen undra vad de höll på med men nu vet jag - enligt Ungdomar ska man inte skriva punkt i sms. Jag gillar det inte.

Då får di unga stå ut med att gamla reaktionära kärringar (dvs jag) använder punkt där det är lämpligt. Även i sms.

Jag använder punkt och gillar du inte att skriva utan tycker jag du ska fortsätta sätta punkt. Skrivreglerna ändras inte bara för att en grupp i din omgivning tycker annorlunda. Vi är många som sätter punkt utan att det missförstås. :grin:

Jag använder punkt och gillar du inte att skriva utan tycker jag du ska fortsätta sätta punkt. Skrivreglerna ändras inte bara för att en grupp i din omgivning tycker annorlunda. Vi är många som sätter punkt utan att det missförstås. :grin:

Ja JAG fortsätter att använda punkt. Jag blev bara glad för förklaringen eftersom jag tyckte att det verkade som om dessa personer som inte gillar det var så nonchalanta. Nu har jag fattat att de (antagligen) inte menar det på det viset. Det är inte de som sätter punkt som jag missförstår, det är de som INTE gör det. :)

Ja JAG fortsätter att använda punkt. Jag blev bara glad för förklaringen eftersom jag tyckte att det verkade som om dessa personer som inte gillar det var så nonchalanta. Nu har jag fattat att de (antagligen) inte menar det på det viset. Det är inte de som sätter punkt som jag missförstår, det är de som INTE gör det. :)

Erkänner att jag trots min höga ålder har rationaliserat bort punkt i många SMS. Det är alldeles för krävande med ett litet pet extra...
Men som meningsbryt blir det förstås punkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka