Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pft vi får frukostfralla, lunch och eftermiddags fika på våra heldagsutbildningar och apt:er. :D

Vi förmånsbeskattas men det "bjuds" här med. Det blev mycket ändringar när vi gick från Banverket till Trafikverket och de fortsätter dra in saker år för år.

Det är tur att det fortfarande är världens bästa jobb :)

Inför klipp av mordet på Rysslands ambassadör: "Varning för starka bilder"
Sen: Reklam för hitta Dory
Vem gör målgruppsanalysen? Förhoppningsvis ingår den inte i Expressens försäljning av annonsutrymme.

(Ändrad, såg fel på tidning mitt i all upprördhet.)

Vi förmånsbeskattas men det "bjuds" här med. Det blev mycket ändringar när vi gick från Banverket till Trafikverket och de fortsätter dra in saker år för år.

Det är tur att det fortfarande är världens bästa jobb :)
Förmånsbeskattas ni för luncherna som ni bjuds på under utbildning?

Besserwissern inom mig känner ett stort behov av att korrigera dig, du har världens näst bästa jobb. Jag har det bästa :cool:

:D :D

Förmånsbeskattas ni för luncherna som ni bjuds på under utbildning?

Besserwissern inom mig känner ett stort behov av att korrigera dig, du har världens näst bästa jobb. Jag har det bästa :cool:

:D :D

De har lite olika regler för det där som jag aldrig lyckas ta till mig. När vi börjar utbildning/möte så brukar de tala om ifall vi ska skattas eller inte.
Nu har vi inte så mycket utbildningar och oftast försöker de ta halvdagar så då löser det sig av sig självt.

De har lite olika regler för det där som jag aldrig lyckas ta till mig. När vi börjar utbildning/möte så brukar de tala om ifall vi ska skattas eller inte.
Nu har vi inte så mycket utbildningar och oftast försöker de ta halvdagar så då löser det sig av sig självt.
Och jag som gnällde på att de skattade vår parkeringsplats på jobbet :p

Jag jobbar mitt i Göteborg. Kostar typ 25kr/h :meh:

Min "hemstation" är Värnamo och där finns det inga parkeringar. Det kostar dock inte så mycket i timmen om jag måste betala, får dock stå för den kostnaden själv.
Vid de andra nio stationerna finns det parkeringsmöjligheter :)

Min "hemstation" är Värnamo och där finns det inga parkeringar. Det kostar dock inte så mycket i timmen om jag måste betala, får dock stå för den kostnaden själv.
Vid de andra nio stationerna finns det parkeringsmöjligheter :)
Hade varit omöjligt att hitta parkering här så det är tur att vi får parkeringsplatser :)

Det var inte jobbets påfund utan skatteverket som kom och påpeka att man var tvungen att skatta för fri parkering. Var ju en förmån enligt dom. Att folk börjar jobba 03:19 och inte kan åka kollektivt räknades inte :meh:

Aha, det kanske är därför de tog bort våra då. De flesta av mina kollegor bor i Värnamo och går eller cyklar till jobbet men vi är några som har ett gäng mil att köra. Jag kan inte åka kommunalt eftersom jag bor ute i skogen och där håller vi inte på med sånt ;)

Att min telefon fått för sig att den inte kan komma in på internet utan wifi.

Alla som länkat sin Instagram till Facebook så man måste bläddra förbi deras bilder 2 gånger. Extra skott i pannan på de som sedan dessutom lägger bilden en gång till på Facebook :banghead:

Att filmer på Facebook startar av sig själv (med ljud) om man råkar vrida på telefonen.

Mvh Dagens I-landsproblem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka