Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta, alltså. Jag har nu fått lära mig att det uppfattas som strängt och surt om man avslutar meningar på sms osv. med punkt! Utropstecken och frågetecken är väl ok, men punkter anses tydligen vara nästan otrevligt. Jag är glad att jag fick lära mig detta eftersom ett par personer i min närhet som inte skriver punkt är väldigt välformulerade och trevliga personer, jag började ju verkligen undra vad de höll på med men nu vet jag - enligt Ungdomar ska man inte skriva punkt i sms. Jag gillar det inte.
Du skulle se min pappas sms. Han har haft sin Doro seniormobil i många år nu men han har fortfarande inte hittat skiljetecknen. Det gör att jag då och då kan få sms som Du var väl inte med på spårvagnen

Då har han läst på text-tv om någon spårvagnsolycka i Göteborg och blivit orolig för sin yngsta dotter.

Däremot har han hittat versalerna men han använder dem bara när de är verkligt motiverade. Så när jag svarat Nejdå, jag var inte med på spårvagnen svarar han Bra KRAMAR

Pappa :love:

Du skulle se min pappas sms. Han har haft sin Doro seniormobil i många år nu men han har fortfarande inte hittat skiljetecknen. Det gör att jag då och då kan få sms som Du var väl inte med på spårvagnen

Då har han läst på text-tv om någon spårvagnsolycka i Göteborg och blivit orolig för sin yngsta dotter.

Däremot har han hittat versalerna men han använder dem bara när de är verkligt motiverade. Så när jag svarat Nejdå, jag var inte med på spårvagnen svarar han Bra KRAMAR

Pappa :love:

Åh, gulligt! :) :) :)

Det tog många år för min mamma att hitta skiljetecknen också, för övrigt, och hon är nog ett antal år yngre än din pappa. Hon har dessutom väldiga besvär med autocorrect / att träffa rätt på tangenterna, vilket blir rätt kul.

Igår sms:ade hon en bild på en tomte och skrev "Visst är väl denna fin?" och jag tänkte att jaha, har de någon tvist därhemma och behöver en vågmästare? men nej, det skulle stå "Visst är väl denna din".

Häromdagen berättade jag att jag skulle på julbord på lunchen dagen därpå och fick uppmaningen "Strunta i potatisen, ät fyra laxar". Jaa, jag räknade... varmrökt, kallrökt, gravad och... inkokt kanske? Men det skulle ju stå "dyra".

PS: Svarar du alltså din pappa utan att sätta punkt? :D ;)

Åh, gulligt! :) :) :)

Det tog många år för min mamma att hitta skiljetecknen också, för övrigt, och hon är nog ett antal år yngre än din pappa. Hon har dessutom väldiga besvär med autocorrect / att träffa rätt på tangenterna, vilket blir rätt kul.

Igår sms:ade hon en bild på en tomte och skrev "Visst är väl denna fin?" och jag tänkte att jaha, har de någon tvist därhemma och behöver en vågmästare? men nej, det skulle stå "Visst är väl denna din".

Häromdagen berättade jag att jag skulle på julbord på lunchen dagen därpå och fick uppmaningen "Strunta i potatisen, ät fyra laxar". Jaa, jag räknade... varmrökt, kallrökt, gravad och... inkokt kanske? Men det skulle ju stå "dyra".

PS: Svarar du alltså din pappa utan att sätta punkt? :D ;)
Jag känner igen det där med att man får gissa ibland, även om de inte har autocorrect :D

Fast jag använder punkt till pappa, det skulle nog bli svårläst annars. :)

Men det är ju sjukt fult! Man säger det inte. Och vad är det för fel på Tja? Vem fan kom på p:et? Jag fattar det inte.:meh:
Jag använde det jättemycket förut men sen du klagade över det för några år sen så stöööör jag mig.

Som om jag behövde fler störningsmoment i livet :arghh:.

Japp! De drog in våra julklappar så att ingen ska tro att vi är mutade. Det händer ju titt som tätt att förarna mutar mig för att få grönt någon minut tidigt, inte för att de kan åka då eftersom de följer en tidtabell men ändå.
Och tänk om "folket" fick veta att vi får en fralla till frukost vid heldagsutbildningar :nailbiting:
Pft vi får frukostfralla, lunch och eftermiddags fika på våra heldagsutbildningar och apt:er. :D

Men "Ptja" är ju ett ord som åtminstone används i talspråk. Inte säger folk (hoppas jag!) juH och juE :nailbiting:
Jag säger inte jue men däremot juh. Alltså när jag pratar. När jag är irriterad och liksom lägger lite tyngd där på slutet. Då blir det ett h. Obs skulle aldrig skriva det dock.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka