Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå parkeringar så vi som kör egen bil till och från jobbet förmånsbeskattas för parkeringen, men de som har tjänstebil står gratis. :rage: :banghead:
Såvitt jag förstått så ingår det i den skatt de betalar för bilförmånen ...

Den som har bilförmån ska inte beskattas särskilt för parkering eller garageplats vid arbetsplatsen. Detta gäller oavsett om den anställde använder förmånsbilen i tjänsten eller enbart privat.
(Skatteverket)

Detta är inte orimligt, tycker jag - men cyklister som cyklar på fel cykelbana i full jävla kareta. Alltså mot färdriktningen. Jag kan förstå om man behöver cykla 25 meter åt fel håll för att komma över på den andra, som var fallet i förmiddags när jag behövde gå över en cykelbana, men då kanske man kan ta det lite försiktigt, särskilt om man ska brôta förbi en entré där alla som kommer ut måste korsa just cykelbanan innan de kan komma någonvart. Grrr, det hade kunnat gå illa.

Detta är inte orimligt, tycker jag - men cyklister som cyklar på fel cykelbana i full jävla kareta. Alltså mot färdriktningen. Jag kan förstå om man behöver cykla 25 meter åt fel håll för att komma över på den andra, som var fallet i förmiddags när jag behövde gå över en cykelbana, men då kanske man kan ta det lite försiktigt, särskilt om man ska brôta förbi en entré där alla som kommer ut måste korsa just cykelbanan innan de kan komma någonvart. Grrr, det hade kunnat gå illa.
Åh. Don't get me started. Undrar om det också är ett Göteborgssyndrom? Det är f***ing livsfarligt att korsa en cykelbana som fotgängare, vilket man måste göra ibland. Cyklisterna kör ju i 90 knyck! :rage:

Att min telefon fått för sig att den inte kan komma in på internet utan wifi.

Alla som länkat sin Instagram till Facebook så man måste bläddra förbi deras bilder 2 gånger. Extra skott i pannan på de som sedan dessutom lägger bilden en gång till på Facebook :banghead:

Att filmer på Facebook startar av sig själv (med ljud) om man råkar vrida på telefonen.

Mvh Dagens I-landsproblem.

Jag delar en del bilder på fb från instagram. Har ganska många vänner som inte har instagram och visa saker vill jag visa för alla. Som tex min hund :angel:

Åh. Don't get me started. Undrar om det också är ett Göteborgssyndrom? Det är f***ing livsfarligt att korsa en cykelbana som fotgängare, vilket man måste göra ibland. Cyklisterna kör ju i 90 knyck! :rage:

Ja. Jag försöker alltid titta ordentligt eftersom det inte ÄR helt ovanligt här i stan (t.o.m på Avenyn) att folk susar omkring på fel sida men här hann jag knappt ens vrida på huvudet innan marodören kom flygande från fel håll. Idiot!

Ja. Jag försöker alltid titta ordentligt eftersom det inte ÄR helt ovanligt här i stan (t.o.m på Avenyn) att folk susar omkring på fel sida men här hann jag knappt ens vrida på huvudet innan marodören kom flygande från fel håll. Idiot!
Jag var nära en liknande grej häromdagen. Jätteobehagligt.

Jag var nära en liknande grej häromdagen. Jätteobehagligt.

Ja, faktiskt! Jag har blivit påkörd av en cyklist en gång (visserligen på ett övergångsställe och inte en cykelbana) - hen stack, för övrigt - och även om det gick förhållandevis bra så slog jag mig ganska illa. Det är en rejäl kraft, en fullvuxen person i hög fart väger ganska många kilo. Usch!

Jag trodde jag var ensam, men enda gången i mitt liv jag blivit påkörd av en cyklist i GÖTEBORG?!? Vad är det med folket där:rage:

Min sambo bodde där innan vi flyttade ihop och hade då en jättesnabb cykel, den blev stulen när vi bodde i Malmö sen:angel: Karma is a bitch:laugh:

Otrevliga kvinnan som nästan vägrade avsluta ett avtal inom ångerrätten för att de var dyrare än det jag redan hade - för jag hade ju prisgaranti. Jo och det är ju bra, men jag tackade endast ja i tron om att de var billigare och nu var de inte det på någon av punkterna som de hävdade och vill då inte byta bort det som funkat bra i flera år. Och hon vägrade tro mig och typ idiotförklarade att det går inte, du måste ha jämfört fel/tagit fel månad. När jag sa att jag hade jämfört samma månad och exakt med deras siffror och gav deras säljargument emot dem blev hon inte särskilt trevlig. Jag hoppas innerligt att hon avslutat för där vill jag verkligen inte vara kund!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka