Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig som fan på att photobucket laggar nu när jag tänkt ladda upp en skitstörig bild för att posta i den här tråden så resten av buke också kan få störas av skiten...

Jag stör mig på att man "måste" gilla jul. Och vilja fira jul.
Ledig vill jag också gärna vara, men inte för att det är jul utan för att jag behöver lite mer semester än den veckan jag nyligen tagit.
+1. Älskar julen själv men det krävdes att få hata och vägra firande några år innan jag kunde se julen som något positivt alls, och det var verkligen inte glada miner kring att jag hellre satt själv hemma och käkade tacos på julafton. Jag förstår att ens familj vill ha med en och sådär men vill man inte fira och inte gillar julen så borde det respekteras, så jävla heligt är det liksom inte.

fyfan.jpg

Kommentarer överflödiga...

(Eh, ignorera att bilden suger, den är fotad i mörker genom fönster :cautious:)

Vuxna människor som beter sig som tjuriga treåringar när sådana nyss haft ett hissy fit :meh:

Stör mig ohyggligt mycket!

Jag stör mig på bilder på bebisar på Facebook där någon välmenande släkting kommenterar typ "mosters lilla busfrö" när bebisen ifråga är typ tre veckor gammal och garanterat oförmögen att ställa till med särskilt mycket bus.

Sedan kan jag störa mig på hela "kulturen" med "mosters lilla..." och "farmors goa..." och så vidare också. Särskilt när både mormor och farmor kör den stilen i kommentarerna, det blir ofta lite konkurrensstämning. Vilket i och för sig är ganska underhållande egentligen, om man vet att det egentligen inte ligger något agg bakom.

Det blir förmodligare dyrare om ni väntar, hälsa honom det. ;)

Och två veckor är självklart, nu när ni klarat av grundkursen på enveckas några gånger. Vill han inte får han väl åka hem efter en vecka. :devil:
Haha ja faktiskt, han kan draaaa så slappar jag o dottern vidare, eller kollar våra älskade ruiner hehe

Jag stör mig på bilder på bebisar på Facebook där någon välmenande släkting kommenterar typ "mosters lilla busfrö" när bebisen ifråga är typ tre veckor gammal och garanterat oförmögen att ställa till med särskilt mycket bus.

Sedan kan jag störa mig på hela "kulturen" med "mosters lilla..." och "farmors goa..." och så vidare också. Särskilt när både mormor och farmor kör den stilen i kommentarerna, det blir ofta lite konkurrensstämning. Vilket i och för sig är ganska underhållande egentligen, om man vet att det egentligen inte ligger något agg bakom.

Lite på samma ämne...när folk tvunget ska använda en titel de egentligen inte har, just typ "moster/fasters/whatever lilla..." trots att de inte har det släktbandet.
Och ja, jag vet, familj är inte alltid de som man är släkt med, och det rör väl egentligen inte mig vad de vill kalla sig själv, men varför måste de ens kalla sig själv något. Blir man på något sätt bättre/närmare barnet då? :confused:

Alla puckon som tror att vägen utanför mitt jobb på en cyckelbana/gångväg. Varenda gång får an tuta på något stolpskott som går mitt i gatan.
Idag var det tom en galning på cykel som cyklade rakt mot mig , blockerade vägen och började skrika om att det är en cykelväg.
Vad är det för fel på folk :arghh:

• Gilla
Reactions: MCP
Stör mig emellanåt på en kollega som ber eleverna vara tysta, men ställer sig direkt efteråt och försöker föra ett samtal med mig!O_o:meh:

Sedan kan jag störa mig på hela "kulturen" med "mosters lilla..." och "farmors goa..." och så vidare också.
Vad är det för kultur då? Jag kallar alltid mina syskonbarn för "mosters lilla gryn". Vad exakt är det jag bidrar till som inte är bra då?

Skönt att fler tycker så! :D
Men... då är det väl eg inte så orimligt?!
Mandalaki borde tänka mer på oss andra liksom!
Fast å andra sidan, hur mycket är det egentligen här som folk verkligen stör sig på orimligt mycket? :p
Tycker det varierar lite mellan lite störa till mycket störa.
Men va fasen, jorden går inte under för det och tur är väl det, annars hade jag stört mig ORIMLIGT mycket på det. :rofl::rofl::rofl:

Vad är det för kultur då? Jag kallar alltid mina syskonbarn för "mosters lilla gryn". Vad exakt är det jag bidrar till som inte är bra då?

Alltså, det är ju något jag personligen stör mig på, inget som jag tror är skadligt för någon. Och det är nog mest det lite reviraktiga just på sociala medier som irriterar mig, inget annat. Ibland verkar det som om folk tävlar så smått om vem som hinner muta in "reviret" först. Jag stör mig absolut inte på att man kallar barn för dylika saker när man pratar med dem. Och "orimligt" är ju nyckelordet här, jag har förstås inte ett skvatt med det att göra.

@Anna Jag var bara nyfiken eftersom jag inte alls förstod vad det fanns att störa sig på. Jag ser inget revirmarkerande alls med att säga sånt faktiskt, trots din förklaring :).

Senast ändrad av en moderator:
@Anna Jag var bara nyfiken eftersom jag inte alls förstod vad det fanns att störa sig på. Jag ser faktiskt inget revirmarkerande alls med att säga sånt faktiskt, trots din förklaring :).

Nej, jag förstår det - det är bara en sån där grej som av oklar anledning sticker i mina ögon. Det är inte alls omöjligt att jag faktiskt är avundsjuk även om jag inte inser det. Jag kommer aldrig att bli moster eller faster (på "riktigt") och kanske är det något sådant som ligger bakom min lilla pet peeve!

Nej, jag förstår det - det är bara en sån där grej som av oklar anledning sticker i mina ögon. Det är inte alls omöjligt att jag faktiskt är avundsjuk även om jag inte inser det. Jag kommer aldrig att bli moster eller faster (på "riktigt") och kanske är det något sådant som ligger bakom min lilla pet peeve!
Nej men :heart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka