Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Alltså det är helt okej! Jag har ju aldrig haft syskon så det är ju ingen nyhet men kanske är det något bakomliggande ändå, jag är inte alls redo för egna barn men älskar andras (i lagom mängd) så kanske hade det känts mysigt att vara närmare besläktad än jag är till mina fina kusinbarn helt enkelt :) åh, vilken liten psykoanalys jag lyckades ge mig själv på kvällskvisten, det känns rätt renande!

Att min sambo snarkar. Jag klarar av det när det är ett konsekvent snarkande, inte när han ligger och man hör att det blir tyst för att sedan gå över till ett JÄTTESNARK och andra otäcka ljud (parseltongue, skojar inte).

Mest är det såklart för att jag ej kan sova och har sömnrubbningar i övrigt, men jag tycker synd om honom också och vet att det måste vara skitjobbigt för han. Får väl gå till apoteket och köpa näsutvidgade plastmojänger..

• Gilla
Reactions: via
Att min sambo snarkar. Jag klarar av det när det är ett konsekvent snarkande, inte när han ligger och man hör att det blir tyst för att sedan gå över till ett JÄTTESNARK och andra otäcka ljud (parseltongue, skojar inte).

Mest är det såklart för att jag ej kan sova och har sömnrubbningar i övrigt, men jag tycker synd om honom också och vet att det måste vara skitjobbigt för han. Får väl gå till apoteket och köpa näsutvidgade plastmojänger..
Om han har andningsuppehåll hade jag rekommenderat att kolla upp det ordentligt hos en snarkklinik.

Om han har andningsuppehåll hade jag rekommenderat att kolla upp det ordentligt hos en snarkklinik.
Han har berättat att han gått till VC när han var yngre, han har täta näsgångar och de ville inte göra annat än att skriva ut nässpray som ej fungerade så han gav upp efter det. Sömnapné tror jag aldrig har korsat hans tankar, men jag ska absolut ta det med honom och tjata lite så tid bokas!

Han har berättat att han gått till VC när han var yngre, han har täta näsgångar och de ville inte göra annat än att skriva ut nässpray som ej fungerade så han gav upp efter det. Sömnapné tror jag aldrig har korsat hans tankar, men jag ska absolut ta det med honom och tjata lite så tid bokas!
Kan ju ha förändrats från ungdomen så kan ju vara skönt för er båda att kanske få höra att det inte är farligt/få bättre tips mot det så du (och förmodligen han också ;) ) får sova bättre :D;)

Kan ju ha förändrats från ungdomen så kan ju vara skönt för er båda att kanske få höra att det inte är farligt/få bättre tips mot det så du (och förmodligen han också ;) ) får sova bättre :D;)
Har du helt rätt i, hoppas det finns en lösning för oss båda. Annars blir det den här:
981e4710ef8f988d6de1342569e7249d.jpg

Snälla Buke - SLUTA skriv att folk som inte håller med er missförstår er medvetet!

Jag kan inte komma på någon lamare debatteknik.

Känner du dig missförstådd är sannolikheten stor att du ÄR missförstådd. Och nästan ännu större att du är förstådd men inte får medhåll. Argumentera då för bövelen.

Senast ändrad:
Börjar störa mig mer och mer på en ganska ny vän. Han är ju vettig och verkar förstå det sociala spelet när man pratar med honom osv, men när vi sms:ar så fattar han inte när man är kort och ointresserad. Han skriver flera, flera rader och mina svar är alltid bara en tumme upp eller typ "kul", "toppen", "härligt" osv. Och utan att jag ens frågar så berättar han vad han gör eller ska göra under dagen osv. Det känns som att han fiskar efter mina frågor.
Och nu börjar det verkligen bli sjukt störigt! Jag blir så off när jag inte ens har frågat om all denna info.
Fy vad hemskt elak och bitter jag verkar nu!O_o Det som dock är bra med honom är att han tål när jag är rak mot honom. Det är skönt.

Snälla Buke - SLUTA skriv att folk som inte håller missförstår er medvetet!

Känner du dig missförstådd är sannolikheten stor att du ÄR missförstådd. Och nästan ännu större att du är förstådd men inte får medhåll. Argumentera då för bövelen.
Att argumentera är något som börjar gå förlorat i vårat samhälle tycker jag. Jag ser det på mina skol-elever. Man kallar någon för ett skällsord och så är saken klar typ.

Snälla Buke - SLUTA skriv att folk som inte håller missförstår er medvetet!

Det där får mig att tänka på makens taktik för att reta upp mig när vi debatterar. När jag inte håller med honom brukar han, med det mest retsamma leende han kan uppbringa, säga "Då har jag nog inte förklarat tillräckligt bra.". Första åren gick jag i fällan mer än en gång, numer utnämner jag istället mig själv till debattsegrare eftersom jag väljer att tolka den där kommentaren som att han har slut på argument. :D

Det där får mig att tänka på makens taktik för att reta upp mig när vi debatterar. När jag inte håller med honom brukar han, med det mest retsamma leende han kan uppbringa, säga "Då har jag nog inte förklarat tillräckligt bra.". Första åren gick jag i fällan mer än en gång, numer utnämner jag istället mig själv till debattsegrare eftersom jag väljer att tolka den där kommentaren som att han har slut på argument. :D
Fast han lägger åtminstone lite av ansvaret på sig själv (även om det retsamma leendet talar ett annat språk) :D

Nej men förklara på ett annat sätt då, hade jag svarat.

Det stör mig också när vissa bara säger "jag vill inte", "jag förstår inte" osv osv. Jag jobbar verkligen stenhårt med det på skolan att få eleverna att FÖRKLARA! ANVÄNDA ORD!
Vad är det du inte förstår? Det är väsentligt för mig att veta så att jag kan hjälpa dig osv.
På svenskan fick dem också ha en debatt-övning, vilket var väldigt uppskattat. De var tvungna att lyssna och argumentera utan att använda fula ord eller att höja rösten. :up:

Senast ändrad:
Nej men förklara på ett annat sätt då, hade jag svarat.

Det stör mig också när vissa bara säger "jag vill inte", "jag förstår inte" osv osv. Jag jobbar verkligen stenhårt med det på skolan att få eleverna att FÖRKLARA! ANVÄNDA ORD!
Vad är det du inte förstår? Det är väsentligt för mig att veta så att jag kan hjälpa mig osv.
På svenskan fick dem också ha en debatt-övning, vilket var väldigt uppskattat. De var tvungna att lyssna och argumentera utan att använda fula ord eller att höja rösten. :up:

Äsch, det där var hans taktik att reta upp mig när han började inse att jag inte skulle hålla med honom oavsett hur mycket han förklarade. :D

Är våra karlar släkt? :cautious: inte samma fras men just det där retsamma :arghh:

Det funkar inte på mig heller längre utom när jag har PMS :meh:

När killen har varit inne på ens Facebook och tackat ja till Takida och Stiftelsen events och fått mig gilla deras Facebook-sidor.:rage: Det har blivit en liten jargong bland mina vänner där nu, för jag blir så irriterad. Jag avskyr de båda banden så mycket och det är inte kul. :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka