Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det var lite min mening med svaret. Alla är olika, vilket du inte vill godta i ditt första svar till mig...

Jag förstår absolut att alla är olika men det jag inte förstod när jag jobbade på ICA var föräldrar som bogserat runt ett skrikande barn hela vägen genom affären och sagt "nej" hela tiden bara för att falla till föga vid kassan och köpa ett tuggummi eller liknande. Nog sjutton hände samma sak igen, barnet hade ju då lärt sig att det fungerar.

Jag förstår absolut att alla är olika men det jag inte förstod när jag jobbade på ICA var föräldrar som bogserat runt ett skrikande barn hela vägen genom affären och sagt "nej" hela tiden bara för att falla till föga vid kassan och köpa ett tuggummi eller liknande. Nog sjutton hände samma sak igen, barnet hade ju då lärt sig att det fungerar.
Det där tuggummit var kanske ett sätt att öht komma ut ur affären. Ni såg ner på föräldrarna för det, hur illa hade det varit om barnet fått ett riktigt utbrott?

Det där tuggummit var kanske ett sätt att öht komma ut ur affären. Ni såg ner på föräldrarna för det, hur illa hade det varit om barnet fått ett riktigt utbrott?
Menar du att det hade varit ett problem om barnet fått ett riktigt utbrott?
För i min värld får väl barnet få ett utbrott då. Till slut lär sig barnet antagligen att det inte lönar sig att slösa energi på att få ett utbrott. Utan nästa gång kanske man får ett tuggummi för att man varit duktig istället!:D:up: Men jag accepterar att vi tänker olika. Jag ser verkligen inte ner på någon för det.

Ninnurur, alla är experter på hur lätt det är att stå emot tjatande barn när de inte har barn själva ;). Det är så lätt att säga hur RÄTT man alltid skulle göra när man inte på en daglig basis står i en affär med dunjacka på och svettan rinnandes, trött som fan och man bara vill hem och man försöker välja sina strider.

Ninnurur, alla är experter på hur lätt det är att stå emot tjatande barn när de inte har barn själva ;). Det är så lätt att säga hur RÄTT man alltid skulle göra när man inte på en daglig basis står i en affär med dunjacka på och svettan rinnandes, trött som fan och man bara vill hem och man försöker välja sina strider.
:laugh::up:

• Gilla
Reactions: via

Jag såg inte ner på dem, jag tyckte bara det var märkligt eftersom det upprepades iom att barnet lärde sig att det fungerade. De flesta körde absolut inte med ett lågaffektivt bemötande innan kassan heller, det var mycket fräs mot barnet. Jag förstår absolut om man vill undvika en konflikt men om man har underblåst en konflikt genom hela affären förstår jag inte riktigt.

Själv var jag ett underbart barn att ha med i affärer... eller inte :angel: en gång skrek jag barnplågare åt mamma genom halva Falun för att jag inte hade fått räcka fram pengarna på Åhléns :D

Jag tycker att så länge barnet inte far illa så ska man skita i hur andra sköter uppfostran.

Jag har barn själv men jag skulle aldrig ha åsikter om hur en annan förälder löser en konflikt. Hot och mutor är oerhört effektivt :angel:

Exakt. Precis som du blir jag irriterad när folk klagar över slappa föräldrar som de sett på stan.

Man har ju ingen aning om omständigheterna. Barnet kanske har ett funktionshinder som gör att det just då är i förstadiet till kalabalik om hen inte får den där glassen eller tuggummit.

Eller så orkade föräldern bara inte just då. Det är mänskligt.

Edit: vid migrän hade jag för övrigt tryckt i ungen en glass rent förebyggande, även om hen var tyst som ett litet tänt ljus i affären.

Senast ändrad:
Jo just, nu kom jag på en sak jag precis störde mig på! Mammor som parkerar sina barnvagnar på alla möjliga trånga ställen. Var inne på "mini-Ica" nyss (tänk små trånga gångar) och naturligtvis hade ngn parkerat en barnvagn och med det blockerat hela gången. Såg inte till den ansvariga, försökte klättra förbi men det gick inte så fick gå en omväg runt hela butiken. Orimligt störande!!

Stör mig orimligt på att jag vann två kilo choklad på Liseberg igår. :meh:

Jag vann två kilo choklad i somras och trodde att min lycka var gjord, men sedan dess har jag inte varit ett dugg sugen på choklad av just de sorter jag vann. DET är något som stör mig orimligt mycket. Annat godis är jag sugen på varje dag, men chokladen ligger där i skåpet och irriterar mig för att den inte är sura S-märken eller lakritsfiskar.

En annan sak som stör mig så mycket att jag vill skrika är rösten som ropar ut stationer på tåget jag pendlar med, på vissa tåg säger den nämligen "Nästa station BOHU. BOHU". Det heter FÖR FAN BOHUSSSSSSSS! Det kryper i mig varje gång och så sitter jag där och väser "sssssss" för mig själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka