Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
En annan sak som stör mig så mycket att jag vill skrika är rösten som ropar ut stationer på tåget jag pendlar med, på vissa tåg säger den nämligen "Nästa station BOHU. BOHU". Det heter FÖR FAN BOHUSSSSSSSS! Det kryper i mig varje gång och så sitter jag där och väser "sssssss" för mig själv.

Men vi fick dem i alla fall att ända från Gamlestaden till Gamlestán (som det faktiskt heter).

Efter två år :banghead:

Jo just, nu kom jag på en sak jag precis störde mig på! Mammor som parkerar sina barnvagnar på alla möjliga trånga ställen. Var inne på "mini-Ica" nyss (tänk små trånga gångar) och naturligtvis hade ngn parkerat en barnvagn och med det blockerat hela gången. Såg inte till den ansvariga, försökte klättra förbi men det gick inte så fick gå en omväg runt hela butiken. Orimligt störande!!
Agree! Här är det nån jubelidiot som ställer en bred tvillingvagn mitt i ett trångt trapphus, man har typ en millimeter (nåja) att klämma sig igenom mellan vagnjäveln och trappen när man ska ner. Sjukt irriterande, säkerligen inte kul för brevbäraren och definitivt en jävla stoppkloss som kan ta livet av folk vid en eventuell brand! :arghh:

Jag förstår absolut att alla är olika men det jag inte förstod när jag jobbade på ICA var föräldrar som bogserat runt ett skrikande barn hela vägen genom affären och sagt "nej" hela tiden bara för att falla till föga vid kassan och köpa ett tuggummi eller liknande. Nog sjutton hände samma sak igen, barnet hade ju då lärt sig att det fungerar.
Mina barn kan tjata om att få något godis men om dom bara tjatar men faktiskt uppför sig, så ja då får dom godis. Dealen var ju att uppför dig i affären så att mamma får handla i lugn och ro så får du något gott sedan.

Menar du att det hade varit ett problem om barnet fått ett riktigt utbrott?
För i min värld får väl barnet få ett utbrott då. Till slut lär sig barnet antagligen att det inte lönar sig att slösa energi på att få ett utbrott. Utan nästa gång kanske man får ett tuggummi för att man varit duktig istället!:D:up: Men jag accepterar att vi tänker olika. Jag ser verkligen inte ner på någon för det.
Dom blickarna man får från andra människor runt om när ens barn får ett utbrott är inte nådiga.

Jag var grymt imponerad av en pappa vars son vrålade genom hela butiken och slängde sig på golvet vid kassan :D Pappan var helt lugn hela tiden, betalade och sa åt sonen "Nu ska vi åka" när han var färdig och gick sedan. Sonen blev tyst direkt och följde efter :up:
Och min unge är så självständig att hon hade krupit in i lämpligt hörn och satt sig och tjurat istället för att följa med...

Och min unge är så självständig att hon hade krupit in i lämpligt hörn och satt sig och tjurat istället för att följa med...

Jag testade nåt liknande när jag var liten. Pappa bad mig komma en gång och därefter åkte han hem och lämnade mig kvar :rofl:
Jag testade bara en gång ;)

Det var inte så mkt tjat i min uppväxt. Jag fick hänga med på allt, resor, restaurangbesök, roliga fester, teater... men då förväntades jag sköta mig helt enkelt. Jag tror inte att jag mutades nån gång men jag visste ju att för att få hänga med så krävdes den att jag tog mig själv samman liksom. Sånt fattar man ju rätt tidigt ändå

Jag var grymt imponerad av en pappa vars son vrålade genom hela butiken och slängde sig på golvet vid kassan :D Pappan var helt lugn hela tiden, betalade och sa åt sonen "Nu ska vi åka" när han var färdig och gick sedan. Sonen blev tyst direkt och följde efter :up:
Vissa barn är enklare än andra. Det är alltid lätt att slå sig för bröstet och tro att man är en sådan bra förälder när man har barn som är fogliga.

Tex när man är ute på promenad med barnen och de inte vill gå samma väg som en själv. Hur många gånger har man inte hört att "Det är ju bara att fortsätta gå så kommer barnet till slut efter". Eller hur....:meh:

Mina brydde sig inte det minsta att jag försvann, de sprang iväg från mig vart de nu än ville gå till. Inte brydde de sig om om jag var med eller inte.

Möjligtvis att den yngsta hade följt med mig så småningom, hon är lite mjukare i sättet än dom andra tre.
Men aldrig att jag vågat chansa på att barnen skulle följa med mig, risken är stor att jag hade förlorat det spelet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka