Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag testade nåt liknande när jag var liten. Pappa bad mig komma en gång och därefter åkte han hem och lämnade mig kvar :rofl:
Jag testade bara en gång ;)
Aldrig någonsin att jag hade lämnat kvar mitt barn så. Det är ju fruktansvärt. Om priset för snälla barn är att överge dom för att lära dom en läxa så tar jag hellre alla gånger att mina barn är "ouppfostrade" med jämna mellanrum.

Jag blir galen på att facebook plötsligt bestämt sig för att översätta massvis av inlägg från andra. VARFÖR får jag inte välja själv och vaaarför översätter den jättemycket som är skrivet på engelska men inte det som är skrivet på tex franska? Jag kan engelska, faktiskt, och jag tycker att google translate-översättningar är rakt igenom irriterande när jag följer vissa engelska facebooksidor :banghead:

Aldrig någonsin att jag hade lämnat kvar mitt barn så. Det är ju fruktansvärt. Om priset för snälla barn är att överge dom för att lära dom en läxa så tar jag hellre alla gånger att mina barn är "ouppfostrade" med jämna mellanrum.

Det beror väl på hur och vart? Och barnets ålder? I en by tex kan ju ungen promenera hem om det inte passar att följa med när skjuts erbjuds?

Jag blir galen på att facebook plötsligt bestämt sig för att översätta massvis av inlägg från andra. VARFÖR får jag inte välja själv och vaaarför översätter den jättemycket som är skrivet på engelska men inte det som är skrivet på tex franska? Jag kan engelska, faktiskt, och jag tycker att google translate-översättningar är rakt igenom irriterande när jag följer vissa engelska facebooksidor :banghead:

JAG LYCKADES STÄNGA AV DET!!! :banana: :banana: :banana: :banana:

I-landsproblem: Vi ska resa bort nästa lördag och nu har jag bokat tax-freeköp via websidan; först två gånger via plattan - när jag kommer till betalning så blir det ett felmeddelande och hela beställningen är borta. :banghead:
Provar istället på datorn och när jag håller på och lägger in kommer ett mail med bekräftelse på de två förra beställningarna; IHOPSLAGNA - allt i dubbel mängd mot vad vi tänkt oss. :wtf:
Ringer företaget - får en ny riktigt bekräftelse och order att jag kan betala den via en länk i mailet.
Jag klickar på länken, men det är fail på sidan IGEN.
Vad händer - jo, ytterligare en gång får jag bekräftelsemail på en DUBBEL beställning. Nyss satt jag i telefon ytterligare en gång med någon stackars sate som "inte vet varför det krånglar just nu". Nu ger jag upp och betalar omord på planet istället.

Jag var inte 12.
Men ok fattar att ämnet är brännbart ;)
Nej, det tycker jag väl inte att det är. Men när vi pratar om småbarn som får utbrott på stan, eller vägrar följa med, och du säger att din pappa lämnade dig en gång - så låter det ju som att du var sådär liten när det hände. Och då är det ju rätt ansvarslöst av en förälder att faktiskt gå, för att ungen ska lära sig.

Vet en pappa vars dotter tränade skidåkning. Det var sagt att dottern skulle åka rullskidor ut till Lilla mon - en sträcka på ungefär 1 mil enkel väg och där bli upplockad av pappa. Väl vid Lilla mon vägrade pappa plocka upp dottern för han tyckte hon skulle åka längre...så han vände hem o hon fick rulla hem. Det var inte avtalat och hon var nog runda 12 vid händelsen. Vägen är en väl trafikerad väg med tung trafik ibland.
På tal om att försöka styra sitt barn och ev. lära sitt barn en läxa.
Kan säga att den tjejen inte fortsatte när hon hade åldern inne o fick göra som hon ville i sitt liv.

Varför, varför är det så sabla svårt för många att passera en olycka utan att hindra alla andra? Senast nu ikväll, tre bilar med plåtskador och polis på plats. Jag väljer att svänga av på avfarten istället för att trängas med de andra bilarna som ska samsas om ett körfällt, men likt förbannat så måste de på avfarten krypa för att se så mycket som möjligt. :banghead:

Värsta är ju de som vid ett annat tillfälle parkerade på avfarten för att kunna gå ut och filma med mobilen en olycka på motorväg. Kör för h-vete istället för orsaka fler olyckor! :rage: Är ni inte till hjälp är ni ivägen. :turd:

Jag är nöjd så länge barnet inte stör mig ;)
Helst vill jag att barn ska vara så osynliga som möjligt :angel:
Du vet att barn är människor också. :cautious:

Barn kan vara väldigt olika som individer, precis som vuxna.
Jag gillar inte alla barn och vissa barn gillar jag jättemycket bara för att dom är så sköna små människor. Precis som jag gör när det gäller vuxna.

Jag förstår att du skojar,.........O_o
..........men ditt uttalande är diskriminerande mot en grupp människor som du väljer att kollektivt uttala dig nedsättande om. :meh:
Jag reagerade på det och tyckte inte att det lät så trevligt alls. :down:

8628_1.jpg

Sånt här stör mig...
Titta bara på kompositionen och hur de slösar på användbar tomyta.
icon_z_facepalm.gif

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka