Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att argumentera är något som börjar gå förlorat i vårat samhälle tycker jag. Jag ser det på mina skol-elever. Man kallar någon för ett skällsord och så är saken klar typ.
Verkar gå mycket ihop med bristen på källkritik. Folk tror ju på allt de läser nuförtiden och hur ska man kunna argumentera mot någon som har bristfällig fakta?

Två verkligt orimliga saker.:p

Folks selfieminer. Det finns säkert stor risk att jag är en hycklare här, då även jag kanske har en selfiemin jag inte är medveten om.
Speciellt störande är det när folk pressar ihop munnen, som när man ska se sådär "hmpf-bestämd" ut, men lite mera neutral. Vet inte om de försöker skapa smilgropar. Gärna ska det dessutom vara fotograferat aningen uppifrån, så kindbullarna ser större ut, och hakan mindre.

Jag upptäckte just vad man får betala för ett par äkta ugg-boots. Hur i h*lvete kan någon vilja betala sådär mycket för något sådär fult. De ser inte ens bekväma ut i mitt tycke. De ser ju snedgågna ut från ny, och som om man gått ut i sina hemma-mys-tofflor. (Jo, jo, jag vet det där om smaken och baken och allt sånt, men det här är ju en tråd för störningsmoment :D)

Att ungen på affären som gick efter föräldern gnälltjatandes GLASSGLASSGLASS GLASSGLASSGLASS GLASSGLASSGLASS GLASSGLASSGLASS GLASSGLASSGLASS GLASSGLASSGLASS
faktiskt fick glass.
Fast du vet inget om deras situation. Det kanske var barnets enklaste krav och föräldern gick med på det för att hen hade migrän?
Jag blir enormt provocerad när folk klagar på småsaker i andras föräldraskap.

Två verkligt orimliga saker.:p

Folks selfieminer. Det finns säkert stor risk att jag är en hycklare här, då även jag kanske har en selfiemin jag inte är medveten om.
Speciellt störande är det när folk pressar ihop munnen, som när man ska se sådär "hmpf-bestämd" ut, men lite mera neutral. Vet inte om de försöker skapa smilgropar. Gärna ska det dessutom vara fotograferat aningen uppifrån, så kindbullarna ser större ut, och hakan mindre.

Jag upptäckte just vad man får betala för ett par äkta ugg-boots. Hur i h*lvete kan någon vilja betala sådär mycket för något sådär fult. De ser inte ens bekväma ut i mitt tycke. De ser ju snedgågna ut från ny, och som om man gått ut i sina hemma-mys-tofflor. (Jo, jo, jag vet det där om smaken och baken och allt sånt, men det här är ju en tråd för störningsmoment :D)
200_s.gif

^ Den Hmph-minen? :laugh:

Skoja. Förstod precis vad du menade så fort jag läste det, har en tendens att göra samma sak. :o
Har märkt en ny trend med särade läppar också? Eller ny och ny, ersättaren av duckface kanske.

... Efter lite googling har den t.om ett namn, FISH GAPE!

En sak som verkligen är helt orimlig att störa sig på: när någon säger (eller ännu värre skriver) smärtis istället för smärtlindring :arghh::arghh::arghh: Det gör ont i min själ och jag vill slå någon och börja gråta. Jag kanske behöver terapi?
Haha, den har vi gnällt över förut här :D

Ja den är hemsk, på alla andra ställen än i vården av svårt sjuka barn.

@Cirice
Haha, jag önskar att det vore den minen :D kanske det är den jag borde börja använda den som min selfiemin
:p
Jag visste inte att den halvöppna munnen hade ett namn (fast varför skulle den inte det egentligen)
Var tvunget att googla det nu jag också.
Antar att de tycker det ser sexigt ut, som om man är påväg att viska något sensuellt :p en min som jag tyckte man först mest såg hos smink-konton.

En till uttjatad instapose, ett foto taget bakifrån då man står med huvudet lätt tiltat bakåt och en eller båda händerna dragna genom håret på hjässan.

Jag stör mig på en vän till en av deltagarna på min keramik.

Jag känner egentligen inte tjejen på vår keramik så jättebra, men vi har pratat mycket och har många gemensamma intressen, bland annat inredning.

Hon, på min keramik, har en kompis i sin tur, som jag absolut inte känner.
Vet ingenting om personen alls förutom det min keramikkompis berättat.

Denna tjej köper alltid samma saker till sitt hem som min keramikkompis gör. O_o
Lägger hon ut bilder på instagram, ja då plagierar kompisen konceptet och inreder sitt hem exakt som min keramikkompis gör. :wtf:

"Känn dig som hemma" har fått en helt ny innebörd för min keramikkompis. :D

Det är samma soffor, filtar, möbler, kuddar osv osv. O_o
Dessutom vill kompisen gå samma kurser som min keramikkompis ska gå på.
Sen vill hon söka jobb på samma jobb som min keramikkompis.......det tar aldrig slut.:banghead:

Jag har aldrig träffat människan och jag har inget namn på henne heller.
Men jag stör mig som fan på henne ändå, :o för att man gör bara inte som hon gör. :rage:

Antagligen helt obegripligt och kvalar definitivt in i kategorin "orimliga saker att störa sig på" :o enligt mig då. ;)

Fast du vet inget om deras situation. Det kanske var barnets enklaste krav och föräldern gick med på det för att hen hade migrän?
Jag blir enormt provocerad när folk klagar på småsaker i andras föräldraskap.
Jag hade ändå sagt nej till ungen oavsett migrän, diarré, halsont eller vad som helst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka