Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag regelbundet råkar ut för folk som tror att jag inte kan mitt eget efternamn. För även om jag skriver ner det blir det felstavat, är nu inne på fjärde namnskylten på ytterdörren. Jag har ett -sson namn. :crazy:

Jag stör mig fruktansvärt på svenska översättningar av matprogram och översättningen av koshersalt - det blir antingen salt/grovsalt/flingsalt och i vissa välsignade stunder koshersalt. Blir lika irriterad varenda gång de blandar friskt. :D

Jag kan inte lista ut varför det rekommenderas nästan dubbelt så mycket kött i dagens recepter för 4 personer jämför med min gamla kokbok från 50-talet som jag har fått ärva från mormor. Då 250 g, nu 400 g. Det är ju inte direkt så att vi jobbar hårdare och är ute mer...

Jag stör mig, fast helt rimligt mycket, på att det är så svårt att finna en medryttar häst som inte står 700 mil bort :rage::rage::rage::cry:

Jag kan inte lista ut varför det rekommenderas nästan dubbelt så mycket kött i dagens recepter för 4 personer jämför med min gamla kokbok från 50-talet som jag har fått ärva från mormor. Då 250 g, nu 400 g. Det är ju inte direkt så att vi jobbar hårdare och är ute mer...
Köttet var dyrare på 50-talet antagligen.

Jag stör mig orimligt mycket på att min discover weekly har försvunnit på spotify. :arghh: Hur ska jag nu kunna upptäcka nyheter som Queen, Pink Floyd, Jimi Hendrix, Simon and Garfunkle och Led Zeppelin bland annat.

Och ja, det stör mig orimligt mycket att de kom upp på min discover weekly när jag suttit och gjort en jätteplaylist med bland annat dem på. :arghh:

En del stör sig på julbelysning. Andra stör sig på bussar i Göteborg.

Tadaaa!
ElectriCity_Christmas%20Bus_3.jpg

Det där är skitintressant! Vi åt helt klart mindre av allt då, inte bara protein, portionerna var mindre. Till och med tallrikarna var det, tror jag mig ha läst.

Stör mig på folk som svarar helt utan substans.

Finns det ett samband mellan hög inkomst och hög konsumtion?
Jag hade en kompis med hög inkomst som konsumerade mycket. Om det hängde ihop vet jag inte, men det känns som ett samband.

Men jag gissar att de helt enkelt samlar inlägg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka