Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Juste. Alltså inte schyst (SAOLs stavning) utan just det.
Såg den på buke bara häromdagen och har sett den tidigare också.Den har jag inte sett förut
Såg den på buke bara häromdagen och har sett den tidigare också.
Gjorde ett sök nu för att se hur många gånger det använts, men får träff på alla "just".
Juste i betydelsen schyst. Oavsett korrekt eller inte, det ser så fullt ut. Då föredrar jag nästan det som slang för just det.Juste. Alltså inte schyst (SAOLs stavning) utan just det.
Jag gillar inte heller schyst, det låter som långt y för mig. Hade hellre sett schysst fast viker mig för det korrekta. Deras andrahandsval är sjyst, samma problem där.Juste i betydelsen schyst. Oavsett korrekt eller inte, det ser så fullt ut. Då föredrar jag nästan det som slang för just det.
Jag gillar inte heller schyst, det låter som långt y för mig. Hade hellre sett schysst fast viker mig för det korrekta. Deras andrahandsval är sjyst, samma problem där.
De listar även juste fast inte som variantstavning till schyst utan med en lite annan betydelse. Det visste jag inte.
Schyst = korrekt, rättvis, bra, hygglig
Juste = riktig, oklanderlig, korrekt, enligt reglerna
FörlåtOch att @Ceta har startat en ny tråd som jag håller på att klicka på när jag ska smygläsa i nätdejtingtråden.
Vilken tråd?Att jag alltid läser "Blivande boskapstrassel" i rubriken till en av trådarna .
Hur ser en trekantig ljusstake ut?Nu är årstiden då det verkar vara lag på att man ska ha trekantiga ljusstakar i fönstren.
Jag AVSKYR dessa trekantiga ljusstakar.
Då har du sannerligen mycket att störa dej på ett par månader framåt. Kan du gå i terapi?Nu är årstiden då det verkar vara lag på att man ska ha trekantiga ljusstakar i fönstren.
Jag AVSKYR dessa trekantiga ljusstakar.
Ja, det måste vara ett jobbigt problem.Då har du sannerligen mycket att störa dej på ett par månader framåt. Kan du gå i terapi?