Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Juste i betydelsen schyst. Oavsett korrekt eller inte, det ser så fullt ut. Då föredrar jag nästan det som slang för just det. :angel:
Jag gillar inte heller schyst, det låter som långt y för mig. Hade hellre sett schysst fast viker mig för det korrekta. Deras andrahandsval är sjyst, samma problem där.

De listar även juste fast inte som variantstavning till schyst utan med en lite annan betydelse. Det visste jag inte.

Schyst = korrekt, rättvis, bra, hygglig
Juste = riktig, oklanderlig, korrekt, enligt reglerna

Jag gillar inte heller schyst, det låter som långt y för mig. Hade hellre sett schysst fast viker mig för det korrekta. Deras andrahandsval är sjyst, samma problem där.

De listar även juste fast inte som variantstavning till schyst utan med en lite annan betydelse. Det visste jag inte.

Schyst = korrekt, rättvis, bra, hygglig
Juste = riktig, oklanderlig, korrekt, enligt reglerna

Ja, alltså juste betyder ju just riktig, sann, rätt på franska, så det känns bättre för mig :)

Och jag stavar schysst. Vägrar schyst, sjyst, sjysst och alla andra dumheter ;)

När man slår in paket och man tror att den lilla restbiten papper som blivit av sedan tidigare ska vara perfekt för nästa inslagning, men det är den inte.
Och att det då oftast bara är någon fjuttig centimeter som saknas.
Så då är man då tvungen att klippa till en ny bit, oftast med resultatet att det där också kommer en restbit... Så då har man plötsligt två restbitar istället... :arghh::rage::meh:

Jag tittar på "Så mycket bättre" där dom kör med buckliga bilar över jordhögar och ner i diken. Dom har väldigt roligt och det är ju kul för dom och lite kul att se, men Little Jinder tuggar tuggummi hela tiden och det är lika livsfarligt som att tugga när man rider. Om man sätter tuggummit i halsen är man mycket illa ute.
(Jag ville egentligen säja att man är bortom räddning men det lät så hemskt)

Jag stör mig fortfarande att jag inte fått mitt fasta internet. Skulle ta 15 arbetsdagar och nu har det snart gått 30 dagar... undra vad felet är? Har ringt och felanmält det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka