Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det stör mig att ALLTID när det är mixstafett så är det herrarna som avslutar och "avgör"

Nu senast i skidskyttet så hade man dessutom båda damsträckorna först och båda herrsträckorna sist jag menar skulle dom nånsin göra tvärtom?? Nej aldrig!!! Om jag har fel blir jag glad men jag kan seriöst inte komma på någon gång då damernas sträckor varit sist :confused:

Just nu retar det mig att en av våra varor har 4 olika benämningar i datasystemet!
Att försöka hitta rätt när man dessutom är osäker är inte det lättaste...

Varför i hela friden har inte streamingtjänster som Netflix och HBO "rätt säsong" av aktuella serier? :rage: Här vill jag vara laglydig och kolla the walking dead, och HBO har bara fram till säsong 5. 5!?! Det är ju för tusan säsong 7 som går nu! *muttrar och börjar googla*....

Just nu retar det mig att en av våra varor har 4 olika benämningar i datasystemet!
Att försöka hitta rätt när man dessutom är osäker är inte det lättaste...
Haha, det var jag med om något liknande när jag jobbade i butik. Samma äpple under 4 olika pris och man hade ju lärt sig ett var så det var lite förvirrande innan vi insåg det :p

Jag stör mig på att jag fick en smsavi för ett paket när jag kommit halvvägs hem efter att ha hämtat ett annat paket. Några minuter tidigare avi hade gjort susen men näe! Så jag får cykla dit imorrn igen och jag orkar inteeee :arghh:

Jag stör mig på att det är stört omöjligt att få adventsstjärnan att hänga rakt, parallellt med fönstret. Rättar till den och nästa gång jag tittar hänger den snett igen. Trots att jag har en "extra sak" på sladden (vet inte vad de heter) lyckas den hänga sig snett igen. Vet inte hur jag ska kunna tämja den?

Jag stör mig på att det är stört omöjligt att få adventsstjärnan att hänga rakt, parallellt med fönstret. Rättar till den och nästa gång jag tittar hänger den snett igen. Trots att jag har en "extra sak" på sladden (vet inte vad de heter) lyckas den hänga sig snett igen. Vet inte hur jag ska kunna tämja den?

(Tog bort mitt inlägg. Missade att du redan hade en kabelvridare. Då är det nog kört. :D )

Finns ett par tre tavlor i trappen upp till övervåningen i mammas hus som ALLTID hänger snett. Spelar ingen roll om man rättar till dom varje gång man går förbi i trappan, nästa gång hänger dom likförbenat snett igen... Det är dessutom rejält snett, typ 5-7 cm vridning på dom :confused:O_o Är bara vanliga snören bakom som upphängning, på en helt vanlig spik så hur dom kan vilja glida runt förstår jag verkligen inte. Fruktansvärt orimligt irriterande är det :meh:

När människa efter människa kommenterar EXAKT SAMMA SAK i en tråd på t.ex Facebook. Satt precis och läste igenom en tråd i en grupp där TS ställde en fråga. Hon får SEXTIO svar om att hon inte behöver göra det hon frågade om i sitt inlägg. Fan, jag tror att hon fattade efter tredje, men nej, ALLA måste ändå upprepa det in absurdum.

Och människor som över huvud taget inte läser mer än trådstarten. I samma Facebook-grupp berättade en person om sin sjuka katt och frågade vad hon skulle göra då det var mitt i natten. Får massa svar om vet och nummer till dessa, osv, osv. När hon väl fått tag på en vet och är på väg dit så kommer något geni och säger "Ta katten till veterinären!" Och när katt och ägare är hemma från vet och uppdaterat läget så trillar ändå kommentarer in, många, många timmar efter trådstart: "Katten måste till vet NUUUUUU!"
:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Och människor som över huvud taget inte läser mer än trådstarten. I samma Facebook-grupp berättade en person om sin sjuka katt och frågade vad hon skulle göra då det var mitt i natten. Får massa svar om vet och nummer till dessa, osv, osv. När hon väl fått tag på en vet och är på väg dit så kommer något geni och säger "Ta katten till veterinären!" Och när katt och ägare är hemma från vet och uppdaterat läget så trillar ändå kommentarer in, många, många timmar efter trådstart: "Katten måste till vet NUUUUUU!"
:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Kommer osökt att tänka på en tråd av ett våldtäktsoffer på ett annat forum... Personen var inte säker på om hon blivit våldtagen eller varit med på det pga fylla, tråden blev rätt lång bland annat pga en del victimblaming som blev emotsagt, och en sisådär halvvägs in hade TS pratat med förövaren som sagt rätt ut att hon inte sa nej tillräckligt mycket. Tråden fortgår ett tag kring anmälan och bearbetning och whatnot och sen klampar ett stolpskott in och börjar babbla om att hon kanske inte alls blev våldtagen men kanske inte borde dricka så mycket i fortsättningen osv.

Känns som att man åtminstone kan läsa tråden eller kolla TS inlägg innan man skriver i en tråd kring ett så pass allvarligt ämne även om man inte gör det vanligtvis men nej, tydligen inte :meh:

Finns ett par tre tavlor i trappen upp till övervåningen i mammas hus som ALLTID hänger snett. Spelar ingen roll om man rättar till dom varje gång man går förbi i trappan, nästa gång hänger dom likförbenat snett igen... Det är dessutom rejält snett, typ 5-7 cm vridning på dom :confused:O_o Är bara vanliga snören bakom som upphängning, på en helt vanlig spik så hur dom kan vilja glida runt förstår jag verkligen inte. Fruktansvärt orimligt irriterande är det :meh:

Slå ett extravarv runt spiken med snöret så kanske tavlorna håller sig på plats?

Obestämd form singular när det framgår av sammanhanget att man menar bestämd.

Ex:
Det är jättemycket att göra på jobb just nu.
Troligen menar du ditt eget jobb och då hade det passat bättre med "jobbet".

Jag gillade att fika med Sara men såg fram emot att träffa bebis igen.
Vilken som helst då eller? Kanske din egen. Vem vet.

Just det här med jobb i obestämd form har jag förstått är skånska. "Jag är på väg hem från jobb" osv. Dock inte mindre irriterande ;) Men när jag ser att någon skrivit så t.ex i en grupp på Facebook så slår det aldrig fel, personen bor i eller kommer ifrån Skåne. :)

Men BEBIS ja, det är förskräckligt. Eventuellt är PENIS i obestämd form värre, men det är ju åtminstone latin och korrekt ;)

den senaste trenden häromkring, köra med dimljus hela tiden. blir vansinnig på detta påhitt
Vilket påmnnermig om att min bil inte kan ha dimljusen på oberoende av varann. Vill man slå på dimljus bakåt måste man slå på dimljus framåt först :banghead:

Om man ligger sist i en kö så vill man kunna ha dimljus utan att behöva blända den som är framför :banghead: :banghead:
ävla Peugeot

Vilket påmnnermig om att min bil inte kan ha dimljusen på oberoende av varann. Vill man slå på dimljus bakåt måste man slå på dimljus framåt först :banghead:

Om man ligger sist i en kö så vill man kunna ha dimljus utan att behöva blända den som är framför :banghead: :banghead:
ävla Peugeot

Min merca är likadan! Dessutom så kan jag inte ha bara dimljus utan halvljus. :arghh: Å andra sidan så känner jag sällan behov av att använda dimljuset.
Varför vill du slå på det i en kö, räcker inte de vanliga bakljusen?

Alltså... har fått paket och enligt fraktbolaget är det närmsta utbudet 2 mil bort åt helt fel håll på landsbygden istället för 1 mil och på rätt väg.
Inte förta gången saknar att kunna välja ombud själv.

Dock bättre än DHL som skickat om ett och samma paket till samma utbud i en helt annan kommun än vad jag bor i trots att jag ringe och bad dem ändra då jag hade 5 mil enkel resa till ombudet.

En sak jag inte bara stör mig på, utan blir riktigt förbannad på:

Vad är det som gör att INGA (ja, de senaste dagarna har det varit inga) fotgängare eller cyklister har på sig reflexer i stadsmiljö?! Hur kan ALLA tro att bara för att de ser bilarna så ser bilarna dem i mörkret? Och det allra värst, de som inte har reflexer och går i vägkanten/springer ut över gatan (oavsett om det finns övergångsställe eller inte)....

Min merca är likadan! Dessutom så kan jag inte ha bara dimljus utan halvljus. :arghh: Å andra sidan så känner jag sällan behov av att använda dimljuset.
Varför vill du slå på det i en kö, räcker inte de vanliga bakljusen?
Om jag ligger sist i en kö och det är helt mjölkigt vill jag inte att en lastbil eller en galen fortkörare ska damma in i min baklucka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka