Saker som ni fattade sjukt sent

Gör ett litet hål i ett a4-papper. Håll upp det framför dig och kolla genom hålet. För pappret närmre ansiktet så kommer du automatiskt föra hålet mot det dominanta ögat/det öga du ser bäst på.

Tillägg: du ska alltså fortfarande kolla ut genom hålet när du för pappret mot ansiktet.

Du kan också titta och peka på en sak några meter bort, sen ömsom blunda med höger och sen med vänster öga. När du blundar med det ögat som är dominant ser det ut som du pekar på något helt annat...

Gör ett litet hål i ett a4-papper. Håll upp det framför dig och kolla genom hålet. För pappret närmre ansiktet så kommer du automatiskt föra hålet mot det dominanta ögat/det öga du ser bäst på.

Tillägg: du ska alltså fortfarande kolla ut genom hålet när du för pappret mot ansiktet.
Fast nä. Det där beror ju helt på i vilken hand en håller pappret? Och håller jag med båda blir jag bara korsögd innan jag kan välja. Kan jag vara dubbelögd?:confused:

Såg att nån tipsat om papper med hål i, men jag fick lära mig att titta på nåt objekt inte allt för långt bort med båda ögonen, håll upp ett finger mitt för objektet och sen med ett öga i taget så kommer fingret vara kvar på objektet med det dominanta ögat! :up:

Fokuserar jag på fingret ser jag två lampknappar och fokuserar jag på lampknappen ser jag två fingrar. Det var väl inte meningen? O_o

Såg att nån tipsat om papper med hål i, men jag fick lära mig att titta på nåt objekt inte allt för långt bort med båda ögonen, håll upp ett finger mitt för objektet och sen med ett öga i taget så kommer fingret vara kvar på objektet med det dominanta ögat! :up:
När jag tittar med båda ögonen och har ett finger framför föremålet så känns det som om jag tittar i kors. :confused:
Verkar som om vänster är dominant för mig.

Fokuserar jag på fingret ser jag två lampknappar och fokuserar jag på lampknappen ser jag två fingrar. Det var väl inte meningen? O_o
Du ska fokusera på lampknappen. Jag ser också två fingrar när man väl börjar tänka på det men försök att inte tänka utan bara spontant sätt upp fingret över lampknappen när du tittar med båda ögonen. :)

Oj, den här tråden väcker ett minne hos mig. Jag hade en period i tidiga tonåren när jag var väldigt lättlurad, min storebrors kompisar tyckte tydligen det var väldigt underhållande så de lurade i mig massor av historier. :o:rofl:
De flesta var så pinsamt uppenbart påhittade (sådär i efterhand) så jag har förträngt det mesta, förutom lite fragment, men det gjorde att jag länge efter detta slog över åt andra hållet och var överdrivet skeptisk när någon berättade något :D
😂 Jag brukade (brukar försöka :angel:) lura i min yngre bror konstigheter . Nu kommer jag inte riktigt ihåg några konkreta exempel men kunde vara typ att träaskar alltid är gjorda av Ask (träslaget). Därför det heter ask.
Kan ha kört något med att böcker är gjorda av bokträd också. :angel:

😂 Jag brukade (brukar försöka :angel:) lura i min yngre bror konstigheter . Nu kommer jag inte riktigt ihåg några konkreta exempel men kunde vara typ att träaskar alltid är gjorda av Ask (träslaget). Därför det heter ask.
Kan ha kört något med att böcker är gjorda av bokträd också. :angel:
Att korkar växer på korkekens grenar?
När jag var i ett stort växthus med en massa växter och träd så hade deras vaktmästare hängt upp vinkorkar i deras korkek. :laugh:

Att korkar växer på korkekens grenar?
När jag var i ett stort växthus med en massa växter och träd så hade deras vaktmästare hängt upp vinkorkar i deras korkek. :laugh:
Det gör de ju i Ferdinand, på julafton :D.

1607542838687.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka