Men alltså VAD är anledningen?
/mvh korkad
Grundarna importerade snäckskal odyl till England och sålde, därav snäckan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men alltså VAD är anledningen?
/mvh korkad
Fast nej. Det begriper jag. Ett bolag som heter snäcka har en snäcka som logga.Snäcka = Shell (på engelska). På svenska blir det "Skäll" i många fall och få gör kopplingen till Shell = snäcka.
Grundarna importerade snäckskal odyl till England och sålde, därav snäckan.
Fast nej. Det begriper jag. Ett bolag som heter snäcka har en snäcka som logga.
Men anledningen till att bolaget har just en snäcka - vilken är det.
Jag som har en liten skelning ser två fingrar när jag sträcker upp det och därför är alltid ett finger kvar på objektet, oavsett vilket öga jag blundar medSåg att nån tipsat om papper med hål i, men jag fick lära mig att titta på nåt objekt inte allt för långt bort med båda ögonen, håll upp ett finger mitt för objektet och sen med ett öga i taget så kommer fingret vara kvar på objektet med det dominanta ögat!
Jag som har en liten skelning ser två fingrar när jag sträcker upp det och därför är alltid ett finger kvar på objektet, oavsett vilket öga jag blundar med
Kroppen är så cool!Man har även, eller ja man ska ha, ett dominant öra (styrande öra). Jag saknar dock tyvärr det vilket gör att jag tex har svårt att höra vad någon säger till mig om det är sorl (det styrande örat ska bla sortera bort sorl men för mig blir det istället lätt en blandning mellan vad personen jag talar med säger till mig och sorlet).
Jag var 47 när jag fick veta att jag skelade. Antalet optiker och ögonläkare jag hade varit hos innan var stort och ingen hade upptäckt skelningen. På mig syns inte skelningen alls i normalfallet men den märks, den ger huvudvärk.Förresten, det här tangerar en sak jag fattade sjukt sent.
Jag var 26 eller 27 när jag fick reda på att jag skelade under ett optikerbesök.
(hon: "säg till när den blir skarp blablalba"
jag: "vilken av dem?
hon: va?
Jag: "vilken av dem? den till höger eller vänster?"
hon: "... det är bara en. vi ska nog göra lite andra tester...")
Jag trodde det var fullkomligt normalt att se dubbelt på nära håll/olika fokuspunkter osv och att alla gjorde det. Flera vänner hade noterat att jag skelade men aldrig sagt något om det
Jag var idag gammal när jag förstod det här Herre jisses, jag skrattade så jag grinade åt min egen dumhet- Trodde också väldigt länge (betydligt längre än buljongen) att en Dramatenvagn fått sitt namn från Kungliga Dramaten och inte var en vagn att "dra maten" i
Jag bor på hotell varje vecka och har fram tills nu trott att man skulle lägga kläderna på den, typ kostymen för kontorsfolkDet här insåg jag när jag var över 30
Visa bifogad fil 61345
Jag har fortfarande kompisar som garvar åt min revolutionerande upptäckt som jag basunerade ut på Facebook
Mvh Miks
Jag antar att folk inte gör kopplingen för att de saknar något som helst intresse för att fundera över eventuella kopplingar till något.Snäcka = Shell (på engelska). På svenska blir det "Skäll" i många fall och få gör kopplingen till Shell = snäcka.
Jag bor på hotell varje vecka och har fram tills nu trott att man skulle lägga kläderna på den, typ kostymen för kontorsfolk
Och jag har inte lagt märke till den om den ens funnits, antar att jag har stött på sådana några gånger i vart fall.Jag bor på hotell varje vecka och har fram tills nu trott att man skulle lägga kläderna på den, typ kostymen för kontorsfolk
Vi viker ihop dem och ställer dem i garderoben, de är nog rätt lätta att missa.Och jag har inte lagt märke till den om den ens funnits, antar att jag har stött på sådana några gånger i vart fall.
Jag antar att folk inte gör kopplingen för att de saknar något som helst intresse för att fundera över eventuella kopplingar till något.
Haha from nästa vecka lovar jag att ryggsäcken ska stå där!Samma här
Måste vara för att vi inte har resväskor med oss, få börja ställa ryggsäcken där
Precis nu lärde jag mig att det heter trilogi, inte triologi.
Hur har jag kunnat få till det i 41 år? Jag jobbar liksom med att skriva, men har ju visserligen inte producerat någon tri(o)logi än då. Och jag har nog inte intervjuat någon som har gjort det heller, för då borde jag ha upptckt det tidigare.
Skäms.
Ja! Sjukt mycket snyggare ord ju. Villhöver att det ändras, det vore grymt.Jag upptäckte det på buke för några år sedan. En mer och mer irriterad person som rättade mig hela tiden: ”Du menar trilogi” och jag svarade ”ja, triologi!” Det tog ett tag för mig att ens läsa det rätta ordet.
Till vårt försvar är det ju mycket mer logiskt med triologi!