Saker som ni fattade sjukt sent

Jag är uppväxt med extremt informativa föräldrar och har läst otroligt mycket under uppväxten, mycket av det som nämns här hade inte varit möjligt att missuppfatta för mig. Recept, låttexter, psalmer - allt sådant hör min uppväxt till.
Jag har heller inte haft en chans att missa merparten men de enda hotell vi varit på tillsammans är turisthotell i Rumänien. Jag tvivlar på att de hade sådana och jag delade inte rum med föräldrarna heller.

Åh, kom just på en fråga som kanske passar i denna tråden!:D

- Hur länge kan man lagra biobränsle utan att den blir fossil?

Fossil kräver tryck och temperatur... och är inte något raffinerat utan begravda delar av djur och växter.

/geologen

Edit: Naturligt begravda då och omvandlade under lång tid till mineral.

Edit 2: Det finns också fossila spår, dvs avtryck som bevarats.

Är det sant att det finns resväskehängmattor? O_o

Jag hade tolkat den där bilden som ett skämt, men är jag alltså fel ute då? 😅
En kollega lärde mig att man lägger resväskan på en sån för att inte behöva vara nere på golvet och packa upp, eller smutsa ner sängkläderna genom att lägga resväskan på sängen. Plus att det är trevlig att inte ha öppen resväska liggande på golvet om det finns skadeinsekter och sånt. Men nu hade karln fel på en hel del andra saker, så iofs kan det vara jag som fortfarande inte har koll O_o

Är det sant att det finns resväskehängmattor? O_o

Jag hade tolkat den där bilden som ett skämt, men är jag alltså fel ute då? 😅
It’s the truth 😅
En sådan har vi fått göra på träslöjden. De sa att det var en stol och man skulle sitta i den. Ljög de? :cautious:
Jupp 😬😂
En kollega lärde mig att man lägger resväskan på en sån för att inte behöva vara nere på golvet och packa upp, eller smutsa ner sängkläderna genom att lägga resväskan på sängen. Plus att det är trevlig att inte ha öppen resväska liggande på golvet om det finns skadeinsekter och sånt. Men nu hade karln fel på en hel del andra saker, så iofs kan det vara jag som fortfarande inte har koll O_o

En googling säger mig att de heter bagagebänk eller väskbänk.
13E577D8-EBA7-41DF-B1EF-207311F4F0F1.webp

Mvh Miks

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka