Saker som ni fattade sjukt sent

Jag var 47 när jag fick veta att jag skelade. Antalet optiker och ögonläkare jag hade varit hos innan var stort och ingen hade upptäckt skelningen. På mig syns inte skelningen alls i normalfallet men den märks, den ger huvudvärk.
Och jag var 35 när jag fick veta detsamma för mig, det vill säga igår. Var på synundersökning som tog nära dubbelt så lång tid som vanligt eftersom optikern fick göra en rad extratester. Förhoppningsvis kan nya glasögon få slut på huvudvärken!

Tycker det var intressant att jag läste i tråden om flera som upptäckt skelning och i samma veva upptäckte min egen... :)

Jag som har en liten skelning ser två fingrar när jag sträcker upp det och därför är alltid ett finger kvar på objektet, oavsett vilket öga jag blundar med 🤪
Jag som också skelar, tyvärr en hel del, testade både med och utan glasögon. Med glasögon flyttade fingret sig och så såg jag två fingrar som du när jag testade båda ögonen. Som om inget öga vore dominant. Utan glasögon såg jag visserligen också dubbelt men fingrarna var där de skulle på höger öga och långt bort från objektet med vänster. :D Mitt högra är ju dominant, det vet jag sedan tidigare eftersom jag alltid har huvudet snett, tvångshuvudhållning, som skelningsungar ofta har, för att det dominanta ögat har tagit över helt. :angel:

Det finns en hel del roligheter i HPböckerna. Så synd att Rowling visade sig vara en sådan rövhatt, jag föredrar att lyssna på böckerna så att jag kan förknippa dem med Stephen Fry istället. :heart

Jag håller med (lyssnar just nu :D) Brukar ofta läsa om böckerna över jul eller se filmerna. Nu känns det inte lika kul. Å andra sidan har jag redan köpt böckerna och filmerna så jag stöttar ju inte idioten ekonomiskt iallafall. Men ändå. Böckerna är ju en så stor del av min uppväxt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka