Saker som ni fattade sjukt sent

Jag
Om jag hade velat söka på det så hade jag kunnat göra det bara på namnet. Så nyfiken är jag helt enkelt inte.

Är det alltså jag som är konstig som tycker att en konversation som går ut på att någon säger att x är en hemsk person är rätt märklig när man inte preciserar vad man menar? Ärligt alltså. Jag undrar. Det skulle aldrig falla mig in att ha en sådan konversation liksom. Men det är säkert jag som är konstig, det brukar anses det.
Jag fattar inte, du fick ju svar på frågan? Dvs att hon bland annat gjort uttalanden mot transpersoner. Vill man veta exakt vad hon sagt eller skrivit kan man ju sedan googla.
Men kontentan är att hon uttalat sig transfobiskt dvs svar på frågan?

Jag

Jag fattar inte, du fick ju svar på frågan? Dvs att hon bland annat gjort uttalanden mot transpersoner. Vill man veta exakt vad hon sagt eller skrivit kan man ju sedan googla.
Men kontentan är att hon uttalat sig transfobiskt dvs svar på frågan?
Tycker du? Det säger ju absolut ingenting om vad hon faktiskt har sagt. Det tycker jag inte är ett dugg svar på frågan.

Sak som kommer kunna läggas till på listan "saker som jag fattade sjukt sent": vad styråran är :p.
BEk-jk27Sy4WZtmoi_AzN9EZAkw.jpeg

Det man styrde skeppet med innan man använde roder

Tycker du? Det säger ju absolut ingenting om vad hon faktiskt har sagt. Det tycker jag inte är ett dugg svar på frågan.
Ja, för mig räcker det som svar om någon säger att hon uttryckt sig ex transfobiskt, homofobiskt, rasistiskt, sexistiskt etc. Det säger ju ganska mycket?
Ärligt talat så är det väl ändå rätt vanligt att inte kunna citera exakt vad någon sagt eller skrivit men däremot komma ihåg kontentan utav åsikterna? Vill du veta exakta ordalag kan du ju googla.

Ja, för mig räcker det som svar om någon säger att hon uttryckt sig ex transfobiskt, homofobiskt, rasistiskt, sexistiskt etc. Det säger ju ganska mycket?
Ärligt talat så är det väl ändå rätt vanligt att inte kunna citera exakt vad någon sagt eller skrivit men däremot komma ihåg kontentan utav åsikterna? Vill du veta exakta ordalag kan du ju googla.

Håller med!
Däremot förstår jag inte vad Stephen Fry har sagt och gjort? Minns inte vem som skrev det nu. Försökte googla men där kammade jag noll.

Fast det stod det ju inte i svaret jag fick faktiskt.

Det stod " Men hennes uttalanden mot transpersoner är väl det som varit i hetluften mest på senare tid" Och det kan ju betyda precis vad som helst.

Har hon sagt att hon inte förstår hur man kan känna sig född i fel kropp eller har hon sagt att alla transpersoner borde halshuggas och spikas upp upponer på kors? Jag har ju ingen aning om vart på skalan hon är alls mellan de två.

Homofobiskt? Hon har ju själv sagt att Dumbeldore är gay, varför skulle hon göra en av sina karaktärer gay om hon är homofob?

Men det är ok att vi tycker olika. Jag tycker inte att det var ett svar. Alla andra här inne tycker det, och det var ju det jag undrade mest, inte vad Rowling är för person, det är inte så viktigt för mig. Att förstå hur andra tänker är viktigare och intressantare eftersom jag vet att jag tänker udda.

Håller med!
Däremot förstår jag inte vad Stephen Fry har sagt och gjort? Minns inte vem som skrev det nu. Försökte googla men där kammade jag noll.

Oj, jag fick upp en hel del konstiga uttalanden, men jag kan väl tycka att detta är osedvanligt rövhattigt:
"Kvinnor tycker egentligen inte om sex.

Det är bara något de gör för att få ha en relation.

Det hävdar den homosexuelle skådespelaren Stephen Fry, 53.

– Jag tycker synd om heterosexuella män, säger han."
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/7lVrlv/kvinnor-tycker-inte-om-sex

Oj, jag fick upp en hel del konstiga uttalanden, men jag kan väl tycka att detta är osedvanligt rövhattigt:

Suck, ja för det kan ju inte ha att göra med att man som kvinna riskerar livet om man går ut och knullar med random man bakom en buske. :meh:

Det var onekligen konstiga åsikter, men det skadar ingen, snarare skapar det debatt som kanske kan upplysa okunniga om att det finns kvinnor som älskar sex och män som inte gillar det något vidare.

Fast det stod det ju inte i svaret jag fick faktiskt.

Det stod " Men hennes uttalanden mot transpersoner är väl det som varit i hetluften mest på senare tid" Och det kan ju betyda precis vad som helst.

Har hon sagt att hon inte förstår hur man kan känna sig född i fel kropp eller har hon sagt att alla transpersoner borde halshuggas och spikas upp upponer på kors? Jag har ju ingen aning om vart på skalan hon är alls mellan de två.

Homofobiskt? Hon har ju själv sagt att Dumbeldore är gay, varför skulle hon göra en av sina karaktärer gay om hon är homofob?

Men det är ok att vi tycker olika. Jag tycker inte att det var ett svar. Alla andra här inne tycker det, och det var ju det jag undrade mest, inte vad Rowling är för person, det är inte så viktigt för mig. Att förstå hur andra tänker är viktigare och intressantare eftersom jag vet att jag tänker udda.
Uttalanden mot transpersoner = transfobiskt.
Tänker jag i alla fall.
Homofobiskt var bara ett exempel, menade inte att hon uttryckt sig så (det kanske hon också har, men så mycket koll har jag inte).
Vi tycker olika helt enkelt så jag avslutar här :)

Det var onekligen konstiga åsikter, men det skadar ingen, snarare skapar det debatt som kanske kan upplysa okunniga om att det finns kvinnor som älskar sex och män som inte gillar det något vidare.

Jag gillar inte att människor som uppenbarligen inte har en aning uttalar sig tvärsäkert. Bara det säger så mycket om rövhattigheten.

Jag gillar inte att människor som uppenbarligen inte har en aning uttalar sig tvärsäkert. Bara det säger så mycket om rövhattigheten.
Jag antar att han han är/var säker på det, även om han helt klart har fel i mina ögon. Det är det många människor som haft starka åsikter/varit säkra i diverse ämne och där det visat sig vara fel. Jag har också gjort det liksom de flesta andra jag känner, även om det vanligen inte är offentligt och ofta inte är lika kontroversiellt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka