Saker som ni fattade sjukt sent

På samma tema så tog det åratal innan jag fattade att Q8 inte skulle vara ku-åtta, utan kju-eight, och alltså syftade på Kuwait.
På samma tema så är jag ganska övertygad om att det inte heter St1 utan Stone, men jag vet inte för alla säger det första

Tror iofs att de flesta på OKQ8 säger ku-åtta också, så det är ingen garanti, menar jag.

Jag säger Ku-åtta fast jag vet att det inte är så. jag jobbar ju inte där dock.
Mackarna här kallas fortfarande OK X-by resp. OK Y-gatan bland folk. :D
Men personalen borde inte kunna luta sig mot historien och komma undan på det sättet?

Verkar för ovettigt att uttala halva namnet efter en princip och halva efter en annan. Jag tror även de som kallar internationella bolaget ku-ejt skulle säga o-kå-ku-åtta om de svenska mackarna.
Man borde ringa dem bara för att kolla vad de svarar. :idea:

Mackarna här kallas fortfarande OK X-by resp. OK Y-gatan bland folk. :D
Men personalen borde inte kunna luta sig mot historien och komma undan på det sättet?

Verkar för ovettigt att uttala halva namnet efter en princip och halva efter en annan. Jag tror även de som kallar internationella bolaget ku-ejt skulle säga o-kå-ku-åtta om de svenska mackarna.
Man borde ringa dem bara för att kolla vad de svarar. :idea:
Jag jobbade på en OKstation när sammanslagningen gjordes. Ett tag alldeles i början fick vi besked om att vi skulle säga ok-ku-ejt. När vi precis började få till det ändrade ledningen sig och det skulle vara ku-åtta. (Jag minns fortfarande en kollegas panikslagna blick när hon stod med den nyss lyfta telefonluren och framstötte iiii-q, Anja)

Bananörten! :D

100476190_2891001994330937_6523206744460492800_n.jpg

Ny kunskap förvärvad (ca 90 sekunder sedan): bananer växer uppåt på stocken :banghead:
Blommorna också. Därför ser det jättefånigt ut när blommorna sätts upp och ner i vaser, som man ibland kan se i blomsteraffärer. (Det finns ju inget annat sätt att sätta dem i vas, jag vet. Men fånigt ser det ut, de passar inte som snittblommor)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka