Saigon åter i avel!

Sv: Saigon åter i avel!

Fin!

Nåt som skulle vara roligt är om man har en bild på mammahäst och saigon avkomman... för att se vad det blivit (Saigon vet vi ju alla hur han ser ut ;) )

**KL**
Ingen som har kontakter på Naturbruksgymnasiet i Östra Ljungby? Mitt sto ska ha en avkomma där e.Saigon som jag inte fått tummarna ur.. för att åka och träffa och kan därför inte bidra med en mor/avkommebild.. Helt plötsligt börjar det kännas lite aktuellt ;).
/U

Här är lite bilder på min Saigon-Briar som nu är 5 i år, men på bilderna bara är 4 fortfarande:

DSC_1121_redigerad.JPG

DSC_1769.jpg

photo.php

/Camilla

Senast ändrad:

Tack, men oj vad glad jag blev.. Så snygg han är! Tänk.. Jag har kollat på den där hemsidan ett antal gånger men inte hittat någon bild, hittade inte runt så bra på sidan.. Jag får säga att jag tycker att Saigon har gjort ett bra arbete typmässigt om han är lika fin i verkligheten som på bilden (lite lurig vinkel). :)
/U

Jag ska ta mig i kragen och lägga upp bilder på mitt sto, vi får slita på denna gamla från i somras. Hon är rundare nu.. Och hårigare..
länk borttagen av moderator(som jag hade planer skulle vara lite mer aktiv, och handla om mer och roligare saker..)
/U

Senast ändrad av en moderator:

Verkligen snygg!
Tycker alla de avkommor som ni visat bild på är riktigt snygga!

-Celu, jag vet att jag sett bild på en mkt vacker brun donna tidigare:love:

Kul att se! jag har/hade två saigon-briar i min närhet, den ena är Breccias superfina ZZ!
Verkar vara en bra kombo, saigon lättar upp blodet ordentligt.

Kul att se! jag har/hade två saigon-briar i min närhet, den ena är Breccias superfina ZZ!
Verkar vara en bra kombo, saigon lättar upp blodet ordentligt.

Ja, känns verkligen som en bra kombo. Att Saigon både lättar upp och ge ett mer lätthanterligt temperament än Briar i 1:a led. Sen har i och för sig min ett mödernet som tydligen ska ge ett supertemperament.

Däremot så tycker jag att det är häftigt att hon fått så mycket av Briar utseendemässigt, för det syns att han finns med i stamtavlan...

/Camilla

*kl*

Hmm, märkligt att Tullstorp lagt upp priser och bilder på alla sina hingstar utom Saigon?

Kanske inte är färdig diskuterat med ägaren om priset?

Sen kanske de vill sammanställa information om honom först, en tanke bara, för jag tycker ändå de är bland de bättre på att uppdatera.

Jag ska ta mig i kragen och lägga upp bilder på mitt sto, vi får slita på denna gamla från i somras. Hon är rundare nu.. Och hårigare..
länk borttagen av moderator(som jag hade planer skulle vara lite mer aktiv, och handla om mer och roligare saker..)
/U

Jag ser att min länk är borttagen, trodde det var ok att länka till sin egen häst om det inte var i reklamsyfte. Jag ska erkänna att jag är medveten om att det är flera här är mycket meriterade uppödare som har riktigt supermeriterade ston, så att försöka göra reklam för min lilla avel här på Buke är väl som att försöka sälja honung till en biodlare (eller något ;)).

Vill bara klargöra eftersom jag har haft galet mycket att göra (jobbat 12 timmar/dag sista veckorna) och har ingen nytagen bild så jag högg bara den första bästa jag kom på som ligger på nätet.
/U

håller med om att Tullstorp är bland de bättre med uppdateringar, kan tänka mig att de vill ta nya kort på honom också.

kl

Saidys mamma, kort taget 2007, 18 år gammal

Saidy, kort från 1 vecka sen,dräktig i 10:e månaden

kort från juni 2008, lite svårt att hålla överlinjen på henne.

Kanske inte är färdig diskuterat med ägaren om priset?

Sen kanske de vill sammanställa information om honom först, en tanke bara, för jag tycker ändå de är bland de bättre på att uppdatera.

Jo, det är säkert så. Är väl bara jag som är lite otålig, tycker informationen om hingstarna är jätteintressant.

Det finns information (med bl a bild) om honom på Tullstorps hemsida....men inte bland de övriga hingstarna...tror det var under länken nyheter.:)

Ja, men det är inte samma typ av presentation som de övriga hingstarna med avgifter osv. Deras hemsida brukar uppdaters ofta och blev senast uppdaterd i veckan med JJ Rayban och Bellagios uppgifter.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix