Säger ni till era föräldrar...

Sv: Säger ni till era föräldrar...

ja, varje dag! Hör till ungdom kanske bör nämnas. Men är uppväxt med att mina föräldarna alltid har sagt hur mkt dem älskar mig osv, varje dag, när man går o lägger sig oftast men även i telefon osv.
 
Senast ändrad:
Sv: Säger ni till era föräldrar...

Ja, till min mamma.. Ofta.. :love:

Inte till min far, då jag inte tycker att det är snällt att ljuga..:meh:

Mvh Domino_s
 
Sv: Säger ni till era föräldrar...

Har väldigt svårt att säga de till mina föräldrar.
Säger de till dottern och sambon varje dag, och de till mig. Hoppas att de fortsätter så när dottern blir större.
 
Sv: Säger ni till era föräldrar...

att ni älskar dom?

Jag har svårt för att säga det till dom.

Säger ni sådant? Eller skriver?
I vilket sammanhang/tillfälle?

Ja, det händer. Inte så jätteofta, det är inget vi svänger oss med till vardags. Men jo, jag säger att jag älskar både min bror, min mamma och min pappa. Och dom säger det till mig.

Vanligtvis är det något större som har hänt när vi säger det. Men sen är vi otroligt tighta, jag vet att min familj skulle göra allt för mig. Och jag för dom. Och jag är en "känslosam" person. Jag vill att människor runtomkring mig ska veta hur mycket jag tycker om dom (även om jag såklart inte älskar alla).

Jag sa det också till min farfar som var en av dom finaste människorna jag känt.
 
Sv: Säger ni till era föräldrar...

Nej, kramar inte ens.
Mamma har jag bott med tills jag flyttade hemifrån, hon får tvångskrama mig när jag är oförberedd med då knör jag undan henne, och min pappa träffar jag ca 3-4ggr / år.
Han ger mig en snabb kram när vi möts/skiljs som jag besvarar bara för att. Hade ju sett dumt ut om jag vände mig lixom :p

Såhär har det varit sedan dom skildes när jag var tre är gammal. Mamma har sagt att jag blev jättekall och annorlunda då. Man ser dock i mina ögon o mitt minspel när man lärt känna mig att jag är inte iskall. Jag har svårt att kasta mig runt halsen på folk och vara öppen med sådant.
Men dom som ligger mig nära vet vad jag känner även om jag inte säger/visar det så tydligt.
 
Sv: Säger ni till era föräldrar...

Kan ju försöka sammanställa åldrar på dom som säger det och inte säger (inte pga att dom inte älskar sin förälder, utan pga att det är svårt tex).


Jag har svårt för att säga det, 28 år gammal. :o Alltid haft svårt för det.
 
Sv: Säger ni till era föräldrar...

Jag tillägger då att jag är 24 innan detta året är slut. (Ja, jag smyger runt på senior för ni har trådar som intresserar mig mera) :p

Min pappa bryr jag mig inte så mkt om så där kvittar det.

Min mamma har alltid funnits där i min berg o dalbana och vi har delat skratt tårar o känslor. Så där är det bara omöjligt för mig att visa genom att ta / säga rakt ut. Men hon vet vad som gäller innerst inne även om jag inte får ut det :)
 
Sv: Säger ni till era föräldrar...

att ni älskar dom?

Jag har svårt för att säga det till dom.

Säger ni sådant? Eller skriver?
I vilket sammanhang/tillfälle?

Vi säger det väldigt ofta till varandra, mer eller mindre dagligen och har alltid gjort så.
Vi är en otroligt kärleksfull familj och för oss är det så naturligt och självklart att göra det.
Pussas, kramas/gosar utan problem med mina föräldrar och syskon också. :love::love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Älska är kanske för mycket men åtminstone tycka om sig själv? Hur gör man? Hur lär man sig?
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 152
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Hur gör ni som lever ensamma utan barn eller partner? Känner ni er någonsin ensamma? Vad gör ni då när ni sitter där hemma i lägenheten/...
2
Svar
38
· Visningar
2 285
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 002
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 101
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp