Säga upp kontrakt innan start??

help

Trådstartare
Ja vad skulle gälla om man "säger upp" ett kontrakt innan det börjat gälla??

Dvs om jag tänkt hyra en stallplats där kontraktet gäller from den 1 en viss månad om jag den 25:e meddelar att jag ångrat mig, vad händer då? Jag personligen känner att troligen inget då kontraktet inte startat eller? Är det så att uppsägningstiden gäller trots att "uppsägningen" sker innan start?

Nyfiken på svar då det var en tanke som slog mig idag, är ju bara en vecka kvar till flytt :p

Sv: Säga upp kontrakt innan start??

Kontraktet har börjat gälla , från din underskift , det ni avtalat om är när du får komma dvs inflyttningsdag . Uppsägningstid gäller enligt kontrakt oavsett om du kommit på plats eller inte .
Kan inte tänka mig annat ?

Mia

ok ja är så det spontant känns, men tänkte i och med att det står "avtalet gäller från den _____ till den ___ och förlängs...."
Borde det inte kunna tolkas oavsett underskrift eller ej som att avtalet faktiskt inte startar fören det datum man skrivit??

Du har uppsägningstid från inflyttningsdatumet och så lång tid framåt som det är skrivet i kontraktet.

/Camilla

ok ja är så det spontant känns, men tänkte i och med att det står "avtalet gäller från den _____ till den ___ och förlängs...."
Borde det inte kunna tolkas oavsett underskrift eller ej som att avtalet faktiskt inte startar fören det datum man skrivit??

Nej det gör det inte. Däremot kanske du kan slippa en del av uppsägningskostnaden om det kommer en ny hyresgäst som tar din plats.

Avtalet börjar ju gälla i samma stund som du skriver på det.
Däremot har du bara tillgång till boxplatsen enligt det som avtalats.

/Camilla

KL

Ok, ni säger alla det jag själv trodde, ville som sagt bara kolla :) Men däremot kan jag tycka att det då är lite luddigt att det formuleras som ovan skrivet att avtaletgäller from...Borde det då inte uttryckas bättre?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 713
Senast: Enya
·
Ekonomi & Juridik Hur säger man upp ett avtal i förtid, innan uppsägningstiden löpt ut - alltså får det att sluta gälla rättsligt? Har en foderponny jag...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: axa
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 304
Senast: Piaff
·
Anläggning Hej Undrar vad det står i era avtal. Säg att ni hittar en ny stallplats idag och vill flytta dit och bestämmer er att ni vill flytta...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 633
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022