Står det ingenting i kontraktet om åtaganden? Det behöver inte stå något specifikt om åtaganden under uppsägningstid, men om åtaganden nämns i kontraktet så gäller ju det under hela uppsägningstiden.puffar upp min gamla tråd då jag har en fundering i samma ämne.
Om man har 2 månaders uppsägningstid men flyttar innan. Gäller enbart det som står i kontraktet? Enligt stallägaren ska man åka dit och göra åtaganden under uppsägningstiden men det står inget alls i kontraktet om det. Gäller det ändå bara för att hen säger det? Eller gäller kontraktet dvs full hyra och alla saker ska vara bortplockade och boxen rengjord?
Då jag verkligen inte mår bra där hade det varit väldigt skönt att betala, städa och flytta ut och thats it. Hästarna går ute nu så jag står inte uppskrivet på några åtaganden. I det läget hade jag kunnat tänkt mig att man ju tar det man satt upp sig på.
Där jag stått har man gjort olika. På en del ställen behöver man fortsätta göra allt och på andra är man snäll och släpper den delen (oavsett vad det står i kontraktet).
Annars kan du ju fråga om någon av de andra kan ta dina pass mot betalning?