Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet knappt hur jag ska göra för att få dem hästarna i form. Ridningen förvirra mig så extremt mycket där. Min häst är väldigt känslig, busig och pigg häst. Henne behöver jag bara göra lite smack eller "schh" ljud för att få antingen trav eller tölt. Vill jag ha galopp lägger jag bara fram ena foten, och krama henne lite med vaderna. På deras hästar känns de som man behöver 1 mil långa sporra för att få fram ett travsteg, galoppen känns helt omöjlig ibland. Pokkis behöver man bara säga prro till så tvärnita hon, till ridskole hästarna måste man dra för kung och foster land känns det som. (Tror det eller ej, även ifall dem är sega är dem tröga att stanna också!) Tycker helt enkelt det känns fel när man rider dem, min häst rena motsatsen till dem !
Det kan jag nog inte riktigt hålla med dig om. Visst, jag tycker också att min häst oftast är lyhördare men det är ju för att han endast är van vid mina skänklar och vet precis vad de betyder. Plus att jag har ridit honom länge och känner honom relativt bra så jag vet vad som fungerar på honom.
På ridskolan tycker jag de flesta hästar är lyhörda bara man visar dem vad man vill från början.
Ridskolehästarna blir som man rider dom under just den lektionen!
Kan man rida så kan vilken som helst att ridskolehästarna bli fin! Utan 1mil långa sporrar och dragkamp!
Gör man dom allerta i början av lektionen behöver man inte tjata!
Dock är det sällan en ridksole häst är busig