Sv: "Såga ner i form"
Haha, ja. Kan föresten ta den här tror jag.
Jag hade med mig min hästs förra ryttare till Ridklubben som min syster rider på. Denna tjej är även utbildad ridlärare. Vi satt på läktaren xxx, mamma & jag och kollade medans flickorna red fram på sina ridskoleponnys. Ridläraren som höll i lektionen gick igenom i en kvart hur man gjorde serpentiner (som om ingen i gruppen kunde det, trotts att de ridigt i minst 4år på ridskola
) aya iaf.
Vi tre kalla små personer satt på läktaren och såg att de flesta hästars sadlar hade glidigt en bra bit bakåt. Så xxx knackade försiktigt på manegedörren och klev in och sa till ridläraren som höll i lektionen "sitter inte sadlarna lite väl långt bak?" Till svar fick hon: "Jo det kanske dom gör. men det är ingenting vi har tid att fixa". Märkligt med tanke på att hon hade tid att förklara hur man gör serpentiner i 15 min
..
Lektionen drog igång och tjejerna som red gjorde sitt bästa för att få hästarna börja & eftergivna, vilket var meningen med serpentinerna. Efter ungefär 10 min fick de flesta "nog" och började med en lättare variant, nämligen sågningen.
Tittade på xxx ett antal gånger och såg hur hon blev mer och mer förbannad över att ridläraren BERÖMDE tjejerna för den "fina" form de fått på sina hästar
. Ungefär där fick xxx nog och reste sig och gick med bestämmda steg ut. Mamma & jag följde efter. Och xxx sa att hade hon jobbat på denna ridklubb så skulle hon minsann lära ut hur man rider på riktigt. Och att det är förjävligt att ridläraren kan berömma för felaktig ridning.