Har alltid varit väldigt mån om att vara trevlig mot grannar och folk jag möter när jag har en häst med mig (annars oxå såklart). Allt för att folk med okunskap eller motstånd till hästar skall få ökad förståelse, tycka man är trevlig och behandla oss med respekt (ex sakta ner bilen när man rider på vägen).
Så har jag gjort sen jag började rida även få jag själv stod inackorderad.
Lånar grannens ridbana, helt gratis och fick nyligen höra att mina kunder inte ens säger hej till dem. Ridbanan ligger i deras trädgård så de går alltså hem till dem och rider utan att ens hälsa. Grannen tycker såklart att det är jättetrist och vill inte ha folk hemma utan att folk hälsar.
Vi finns på landet så det är inte särskilt många personer det handlar om att hälsa på...
Hur gör du?
Hälsar du på folk du möter?
Säger du hejdå när du lämnar ett sällskap?
Det kostar ju inget att vara artig och hälsa eller? Kan man inte ta sig det besväret?
Så har jag gjort sen jag började rida även få jag själv stod inackorderad.
Lånar grannens ridbana, helt gratis och fick nyligen höra att mina kunder inte ens säger hej till dem. Ridbanan ligger i deras trädgård så de går alltså hem till dem och rider utan att ens hälsa. Grannen tycker såklart att det är jättetrist och vill inte ha folk hemma utan att folk hälsar.
Vi finns på landet så det är inte särskilt många personer det handlar om att hälsa på...
Hur gör du?
Hälsar du på folk du möter?
Säger du hejdå när du lämnar ett sällskap?
Det kostar ju inget att vara artig och hälsa eller? Kan man inte ta sig det besväret?