Sv: Säg mig, vad ser ni?????
*kl*
åh, vad alla är nyfikna då
skrev ju här innan när jag hade mamma i telefon, kan inte direkt ta det öga mot öga med henne för att berätta då hon bor i sthlm, typ 50 mil härifrån... hon pratade på om allt möjligt, till å med så man kunde gått ut en sväng med hunden å hon hade inte märkt att man inte var kvar i luren
men i alla fall, till slut så frågade jag henne vad hon ska göra i höst.
M:vaddå, så långt planerar inte jag.
Jag:nähä, det gör jag...
M: vad ska du göra då?
Jag: tänkte om du ville bli mormor i oktober?
M:skojar du? när då?
Jag: så som jag tror så blir det den 4: oktober.
M: haha, va komiskt! ärligt?
Jag: ja, det är sant.
M: va roligt! grattis! men du skulle ju inte ha fler barn? fast det skulle du ju inte innan du fick tim heller...
Jag: nä, det var ju inte planerat...
M: men då kommer jag å hämtar tim i höst så kan ni ta bebisen!
Jag: haha, tror jag behåller båda faktiskt!
så hon blev glad
det som hon tyckte var komiskt är att min storebror kom den 5:e oktober (var beräknad till den 3:e), så jag följer i min mammas fotspår så att säga
men hon tyckte han skulle komma på hennes födelsedag istället, den 26:e september.
men nu är jag inte hundra på 4:e oktober, det får ett vul säkerställa!
jag ringde min man igår å berättade som det var. så chokad han lät!
men jag hörde att han hade ett stort smile på läpparna så det var nog inte helt fel med en liten till
sen så ska vi förmodligen berätta för hans mamma å pappa på söndag, hans pappa fyller år imorgon å vi ska fira honom på söndag, det blir väl en trevlig födelsedagspresent?
haha, min syster ringde precis. hon undrade om det blir en flicka nu. haha, hur fan ska jag veta det?