såg en kompis slå

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: såg en kompis slå

Dessutom kunde hon kalla på sin 2 åring och säga "Kom ska du få stryk!" Hennes dotter fattade bara att mamma kallade, gick till mamma och fick en smäll. Detta tyckte både mamman och hennes man var oerhört skoj och visade glatt upp för vänner och bekanta som nån sorts "partytrick".
men så SJUKT!!!
HUr knäpp är man inte då???
Vi har visserligen hotat våran son med stryk, men då består stryken av fasthållning och masspussning :love: . (vi fick dock sluta när han skulle börja på dagis för tänk om han gick och berättade att "jag får stryk hemma" :crazy: )
Men din historia är ju bara för vidrig!!!!
 
Sv: såg en kompis slå

Nej du får inte aga ditt barn eller på annat sätt åsamka det fysisk eller psykisk smärta, tur att du med din inställning inte har några barn:mad:
 
Sv: såg en kompis slå

*kl*
Jag blev själv slagen som barn, olika kränkningar var normal vardag för mig.
Jag trodde faktiskt att det var normalt, att alla barn blev behandlade så.
När jag fick reda på att lagen mot barnaga fanns sa jag till min pappa nästa gång han skulle slå mig att slå du bara, slå hårt så det blir fina märken så ska jag gladeligen anmäla dig sen.
Han slog aldrig mer men sen "fanns" jag inte heller mer i deras värld, de behandlade mig precis som om jag var osynlig, jag var tio-elva då.
När jag var tretton så orkade jag inte mer efter att han sagt till mig att han skulle döda mig en dag... Gick till skolsköterskan och berättade allt, hon skickade mig till soc som skickade mig till bup för att se om jag var mytoman:eek: för mina föräldrar var ju "fina" människor som aldrig skulle göra sina barn något illa.
Bup ansåg att jag inte var mytoman så det bar iväg till soc igen...
Mina föräldrar kallades dit och blånekade givetvis till allt.
Jag vågade ju inte åka hem för jag trodde inte jag skulle överleva natten så jag fick då rådet av soc att åka till min pojkvän:eek: om jag nu trodde att något skulle hända.
Jag hade inte behövt oroa mig för att åka hem för så snart vi kom ut från soc sa mina föräldrar att jag hade förstört allt och att jag inte behövde komma hem mer...
Något fosterhem ville de dock inte ha så jag bodde lite här och där tills jag äntligen fick lägenhet när jag var sjutton.
Jag blev ganska empatilös och fick som vuxen lära mig det som jag skulle lärt mig som barn dvs att det är ok att bli glad, ledsen, arg, besviken osv.
Jag kände det som att mina känslor var inlåsta i en låda som jag inte längre hade nyckeln till.
Så blir det när man missköter ett barn.
Någon respekt har jag då aldrig känt för mina föräldrar, däremot mycket hat rädsla och avsky.
Till ts ANMÄL henne låt inte ett barn må dåligt för att du inte vågar anmäla.
 
Sv: såg en kompis slå

TinyWiny skrev:
Jag blev ganska empatilös och fick som vuxen lära mig det som jag skulle lärt mig som barn dvs att det är ok att bli glad, ledsen, arg, besviken osv.

Jag blir så glad varje gång jag ser/läser att det finns människor som lyckas bli hela i vuxen ålder, trots att de gjordes trasiga när de var barn. Starkt kämpat!:bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 774
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 160
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 764
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 078
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp