Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
sambaengi skrev:Läste artikeln och reagerar på att hästen hamnat på rygg. En hästs lungor och inälvor är upphängda på ett sådant sätt att om en häst hamnar på rygg så kvävs den relativt snabbt för att lungorna pressas ihop. De klarar inte ligga på rygg så många minuter innan de dör kvävningsdöden därför att de inte kan fylla lungorna med luft helt enkelt!
..
Svarar på en lite gammal tråd.Inte_Ung skrev:Men ärligt talat.
Det är faktiskt lätt hänt att glömma en boxdörr eller att en boxdörr inte går riktigt i lås, trots att man tror det.
Olyckor händer.
Mänskliga faktorn finns.
Varför måste det plötsligt vara utomstående sabotage i detta fallet?
sambaengi skrev:Läste artikeln och reagerar på att hästen hamnat på rygg. En hästs lungor och inälvor är upphängda på ett sådant sätt att om en häst hamnar på rygg så kvävs den relativt snabbt för att lungorna pressas ihop. De klarar inte ligga på rygg så många minuter innan de dör kvävningsdöden därför att de inte kan fylla lungorna med luft helt enkelt!
Min häst låg på rygg i ett dike mellan 1-4 timmar. (stor halvblodsvalack) och han lever ännu och är utan men.
Sen vet jag ytterligare ett sto som legat på rygg och fortfarande mår bra.
Vad står det i den då? Vet de vad som har hänt?Skatan skrev:*KL*
I senaste numret av Tidningen Ridsport finns en artikel om Safir och den här händelsen där de har intervjuat Johanna.
Köp den.. det tänkte jag göra..Freyja_bus skrev:Vad står det i den då? Vet de vad som har hänt?
Nyfiken
Freyja_bus skrev:Vad står det i den då? Vet de vad som har hänt?
Nyfiken