Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säg mig hur många stall som har plats med att ha "hingst stall" vintertid`?Taggad skrev:fy vad targiskt.... en tanke som slog mej bara är, varför riskera att något sådant kan inträffa genom att sätta brumstiga ston,tilsammans med tre-fyra hingsatr? riskerar man inte lite väl mycket nu, det är ju trots allt hormonr inblandade i detta och djur styrs rätt så bra av dom....men jag lider verkligen med ägarna....min varmaste hälsningar
Djurjouren skrev:Typ alla stall som är rädda om sina djur?
Jag undrar över hur en häst kan stå inne i en box och fastna i täckeshängaren UTANFÖR?!?!
Djurjouren skrev:Djurjouren skrev:Typ alla stall som är rädda om sina djur?
Jag undrar över hur en häst kan stå inne i en box och fastna i täckeshängaren UTANFÖR?!?!
Halvdörr - hästen stegrar - kommer snett när den ska ner igen efter att den fastnat hängande på boxdörren och sparkar då in hoven mellan täckeshängaren (som sitter antingen på boxdörren eller väggen precis bredvid) och väggen och fastnar. Inte alls svårt att se framför sig tycker jag tyvärr.
Djurjouren skrev:Djurjouren skrev:Typ alla stall som är rädda om sina djur?
Det undrar jag med, särskilt med tanke på att det var ett så pass modert och nyinrett stall. Förhoppningsvis kanske vi kan lära oss något av det här, vem vet det kanske är en täckeshängare som används i många stall...
Tänker bara på den hemska stallbranden hos Lotta Schultz, har nog fått många stallägare att fundera över brandsäkerheten i sina stall(kan man ju åtminstone hoppas).
em76 skrev:Det kanske inte fanns något galler?
Sammets_rosa skrev:Djurjouren skrev:Det undrar jag med, särskilt med tanke på att det var ett så pass modert och nyinrett stall. Förhoppningsvis kanske vi kan lära oss något av det här, vem vet det kanske är en täckeshängare som används i många stall...
Tänker bara på den hemska stallbranden hos Lotta Schultz, har nog fått många stallägare att fundera över brandsäkerheten i sina stall(kan man ju åtminstone hoppas).
Ja, även jag undrar hur det kan gå så illa? Hur kunde han fastna i täckeshängaren? Det är tydligen populärt ha sådant på dörren, där torkar ju inga täcken o luften blir fuktig när blöta täcken läggs där. Det är bättre hänga upp täcken o inte i stallet.
Här finns hingststall i närheten, på iaf två ställen som jag vet, med islandshästar. Det är fråga om säkerhet o man tar emot andras hästar, både ston o hingstar o valacker.
Stall i sten/betong är populärt nu. Många av de kända ryttarna har sådana stall numera. Det kostar, många av oss får nog ta vad vi har.
Det är så fruktansvärt tråkigt som hänt o hästen har lidit hemskt.....
Gullan86 skrev:usch så hemskt stackars stackars hästen...men de avlivade honom alltså eller hur dör man av stress?....stackarn alltså....hatar täckeshängare från och med nu=/