K

Katleen

Vilka sadlar tycker ni mest om?
Jag är faktiskt mycket nöjd med mina två, jag har en morris and nolan i dressyren som är helt gudomlig!:love::love::love: Och såc har jag en ännu mer gudomlig hoppsadel, en cliff barnsby. :love::love::love:
Lägg gärna in bilder, hade inga egna..

Sv: Sadlar.

De två sadlarna jag äger just nu är underbara att rida i båda två!
En Equipe Performance och en Amerigo Dj.

Bilder kommer..

Jag har en sadel som jag är totalt förälskad i, en Passier Optimum :love:

På denna bilden har inte stoppningen satt sig ordentligt, därför ser den på gränsen till för smal ut. :)

25346441.jpg

Diana

Jag har en stübben CS och tycker den är fullkomligt UNDERBAR! :love:

Av de sadlar jag haft måste jag nog säga att dessa är TOPP TRE så att säga. Hade aldrig sålt dem om det ej hade varit för att hästen/hästarna ej kunde ha den/dem. :cry:

DSC08051.jpg

Bates Momentum (SAKNAR NÅGOT FRUKTANSVÄRT!!!!)

equipefreeland.jpg

Equipe Freeland

DSC08064.jpg

Albion Legend Comfort

Sadel som jag ej ägt, men funderar på att köpa till en av mina nuv. hästar är Cliff Barnsby antingen Shockemöhle eller Omega eller ngn annan skön modell. Har nämligen en CB Ngage dressyrsadel som jag :love: och har provsuttit hoppmodellerna i butik och de känns minst lika mumsiga dem! :d

Jag har en pessoa legacy (hopp), och den är hur skön som helst! :D
25362959.jpg

Har ingen bättre bild ;)

Den såg verkligen super skön ut!

Det är den också! Jättemjuk sits med underbart grepp + lagon stora klossar som är placerade perfekt! :laugh:
Andra plus är att den är omvärmningsbar + omstoppningsbar! :d Riktigt bra när hästen ändrar muskulaturen!

Kanske ska tilläggas att jag verkligen inte kan rida i Butet-sadlar... Jag hamna typ i framvikt + att jag tycker att dom är hårda i sätet! :crazy: Men men, tur att alla är olika!

Visst, denna sadeln är dyr, men väl värd pengarna flera gånger om! :love:

Diana

Har inga bra bilder alls tyvärr, men min Globus Clic är fullkomligt underbar :love::D

22134296.jpg

Jag har en Prestige Versailles som jag köpte förra veckan.

Den är specialbeställd med andra paneler för att passa just min häst, har provat ca 10 olika märken innan jag gav upp att hitta en begagnad sadel och tog ut utprovare.

Av de märken jag har provat så gillar jag, prestige, equipe och amerigo bäst bland hoppsadlarna, dressyr har jag inte provat så många men jag tyckte mkt om childericen jag hade tills den inte passade hästen längre.

01100.jpg

cardior.jpg

Smyger in och viskar att den finns i svart o brun!
Kan även intyga att den verkligen är skön också. Man sitter som ett smäck i den, även på en bockmaskin! :)

Svart, JAA! :D
Blev verkligen intresserad av den :d
Jo, mockan (?) borde ju göra så man kan bemästra de flesta lufthopp ;)

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 181
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 019
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar