Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Amen to that my friend!
Jag har dock hittat en bomlös som har passat år efter år, på flera hästar, det har jag aldrig lyckats med med en bomsadel, som längst har de passat 2 veckor
Och helt ärligt, det måste komma nåt nytt snart. De sadlar som finns på marknaden har ju inte ändrat sig speciellt mkt de senaste 2000 åren. Man måste hitta ett system som gör att sadeln är helt flexibel, rättar sig efter hästen, men samtidigt har extremt bra tryckutjämning. Jag tror kanske att läderbom kan vara ett steg i den riktningen, även om jag tror att det finns bättre alternativ, bara att vi inte har kommit på dem än.
Utöver detta så ska den hjälpa ryttaren.
Helt otroligt egentligen att det inte händer mer på sadelmarknaden med tanke på att det finns behov och efterfrågan. Den människan som kom på en lösning på detta skulle ju bli stormrik!
Varför måste sadeln ändras mellan hästarna? Det är alls inte säkert.
Allroundmodellen. Hade egentligen tänkt ta med stabiliseringsskenor i, men det skulle då bli 3 månaders leveranstid.. Och eftersom jag har en unghäst så kommer jag ju inte hoppa med honom det första jag gör, så då är det ju bättre ha en mjuk och bekväm sadel för honom. Annars blir den ju mera som en bomsadel..
Men jag är nyfiken på FlexEEn allroundmodellen med. Kanske blir det en sån senare då han växt klart. Den har ju läderbom. Gillar lätta sadlar.
*kl*
Nu är detta bara löst spånande än så länge (om inte annat, så har jag inte slantarna ännu ). Men. Vad tror ni om en Sensation till denna rygg? Ganska kort, rak och bred. Hästen har i nuläget en Hector (vidaste) som ligger bra. Har tidigare haft en Kieffer Wien dressyrsadel (urväxt). Den Sensation jag fått lite intresse för, är G4.
Hästen är i dag mer fit än på bilden (tagen i januari), men på ett ungefär sådär: