Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
L:C är inga problem , det är väl inga form krav där ? Hästen ser avslappnad ut
Här är en bild jag gillar på våran kille. Han jobbar genom kroppen och söker sig framåt. Ryttaren kunde ha varit lite snabbare i handen bara. Det är små marginaler
Han har inga problem med att vara flashig utan det är grunden som vi jobbar med nu.
Jag tycker inte alls att det där såg så farligt ut alls!?
Har sett värre exempel i tråden. Din häst är lite bukig men för övrigt rätt jämn och fin tycker jag! Fin sida. Kan nog bli riktigt snygg med lite mer jobb och kanske en bättre foderstat?
Edit: kollade runt lite albumet.. och den är riktigt bukig på vissa bilder. Ser ut som proteinbrist. Om den inte är dräktig?
vad kan ni säga om denhär bilden?
(ursäkta för att den är överkluddad men jag har inte kvar originalet)
kan ni säga någonting och hans exteriör här med?
jag vet att bilderna inte är de bästa
På bilden av hela exteriör stående så ser hästen bockbent ut på fram och ser ut att vara knipt under knäna. Smalare i skenan strax under knäna än längre ned. Det kan även vara det som gör att den ser bockbent ut. Ev. något överbyggd då hästen står med bakbenen långt bakom sig och ändå ser ut som manke och bak når samma höjd. Ingen av dessa saker är bra exteriör.
En lågställd häst (längre än högre) och med en lång och låg manke. Det är inget som är negativt utan bara ett konstaterande. Manken kan göra att det är svårt att hitta passande sadel. Bra kotor, inte veka, kanske något korta och rättuppställda. Hästen har nog inte ett jättemjukt steg. Hovarna är allt för långa i tårna, framförallt på bak.
På den sista bilden (det är väl samma häst?) ser hästen mer välnärd ut och har en fin överlinje med gott hull och väl ansatt hals.
Var det mest bara svammel eller stämde något?
Hälsning Maja