Sadellägen, form, exteriör och sits!

Sv: Sadellägen, form, exteriör och sits!

funderade innan på att köpa den hästen, men har nu fått reda på att den hade fått en liggamentskada pga den tränades för hårt i western när den var 3 år :crazy: så får leta vidare

på första bilden ser bennen, bra ut på de andra står hästen under sej emd frambenen. Tkr den ser ut att ha ganska stupande bog, runr över korset, kort rygg. Skulle vilja ha överlinjen mer musklad.
Fin häst :) ras ?

Jag tycker att det är jättesynd att din häst liksom hänger på framdelen, för jag tror att han har snygg resning annars!

Jag är inte heller någon expert, bara en glad amatör som spånar fritt.

Halsen ser ut att vara brett ansatt, korset sluttar ganska brant (åtminstone på bild nr 2) och så funderar jag på om jag tycker att han är knipt under knät. Jag har inte bestämt mig än för om jag tycker det eller inte.
Nä... Det tycker jag nog inte ändå, efter att ha studerat bilderna i större format.

Ja... Som sagt, jag är en glad amatör!

Har inte tänkt på dte innan att han hänger på dom.. hmm, nu kommer jag kolla om han gör så hela tiden eller om jag bara har lyckat fånga det på dom bilderna..

Joo det vet jag, vi jobbar på det bäst vi kan.. men det går ju inte så fort som man skulle vilja alla gånger..

Tackar.. Vet ej vad han är för ras men e imp england.. så nån Welsh Cob korsning troligtvis..

kl* Till er som gissade på vilken sadel som var bäst så gissade ni fel för det är den översta som hästen gillar aldra bäst :D

Tycker han ser fint byggd ut! En riktigt stilig kille! Eftersom det bara finns en bild att bedöma ridningen på, så kan jag inte säja så mkt. Han trampar inte under sej, utan bakom sej, men bilden kan luras...han ligger lång, låg...helt ok, men önskvärt om han kom upp en bit...och samlade mer...fast som sagt, man kan inte avgöra på bara en bild!

neej, tråden får inte dö ut! :crazy:

komigen, kommentera "formen" på mina bilder :)
(inget super seriöst dressyr pass idag då det var blött på vallen)

bild 1
23930213.jpg

bild 2
23930211.jpg

oj hade glömt denna tråd:o
Tack så mkt, ja mer muskler behövs;)

Tack så mkt :D ja det gör vi han är en riktig personlighet;)

Du behöver ju som du skrev räta upp dej, armbågarna behövs tas tillbaks lite, så du inte blir stum i armarna, på nått kort vinklar du även händerna. Varför står du upp i galoppen ? Tror du får mkt bättre sits och kmr åt han mkt bättre om du sitter ner, ser ju ut att vara en ganska stor häst ;)

Tkr h*n ser avslappnad ut på båda bilderna :) på första bilden tkr jag det ser ut som han fått in bakbenen, så formen är nog på väg där. :) på andra ser h*n oxå avslappnad ut, möjligen nästan lite låg, skulle nog rida fram lite där :)
Är en väldigt fin häst :D

fina bilder:)
på första bilden tycker jag att ryggen ser bäst ut.
På andra bilden håller jag med tuvisen:)
mycket fin häst!:love:

ingen som har någon film att lägga ut ? :) Har tyvärr inget att bidra med då jag inte har någon häst just nu :( och vet inte om man får lägga ut på andras, tänkte på de jag provridit...

tack så mkt båda två :laugh:
kan försöka få med någon att filma nästa gång!

Just det, den här tråden! :p Den är kul och lärorik, måste ju hållas vid liv! :bump:

Dina ridbilder, emuliiaa. Ser trevliga ut! Hästen verkar röra sig rel. avslappnat enligt bilderna. Rör sig rätt bra genom kroppen, får med baken. På bra väg alltså! :D
Vad är de för häst?

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 844
Senast: Klara
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 360
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 897
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar