Sadelgjord till westernsadel!

D

Duddi

Hejsan! Jag har en westernsadel med "tyg" band som man spänner sadelgjorden i. Jag skulle hellre vilja ha ett band av läder, då jag tror att det håler mycket bättre. Jag har sett att det finns att köpa i Börjes. Men det finns två olika, är det till "vanliga"gjorden den ena och till bakgjorden den andra? De heter Off billet och tiestrap eller nådot sådant. Vilket hör till vad? tacksam för svar :D

Sv: Sadelgjord till westernsadel!

Personligen föredrar jag tiestrap i syntet. Det är mycket lättare att dra sadelgjorden om man har snurrat den ett par varv..som är vanligt.
Det är inte säkert läder är bättre, har just nu en sadel som jag lånar där hålet har spruckit och går ner till nästa hål.

Sv: Sadelgjord till westernsadel!

Jag å andra sidan vill inte ha tiestrap i syntet eftersom det blir för lite friktion. Läder ger mer friktion, och då är det mindre risk att den halkar loss även om spännet skulle lossna.

/Ida

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 752
Senast: Anonymisten
·
Fordon Hej! Jag köpte en passat för exakt ett år sedan för 99k. Efter det har det varit än det ena än det andra, reparationer där drygt 70k...
Svar
17
· Visningar
1 341
Senast: AbCdE
·
Hundhälsa Hejsan! Har en 8 månaders tik som började halta på sitt vänstra framben efter lek med andra hundar där några ska ha sett henne krocka...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
12 761
Senast: Fetaost
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar