Sadelfrågor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare wingil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 922
W

wingil

Min häst har normalbom i en 17" stubbensadel men jag fick inte med den vid köp så lånat en sadel av en kompis i stallet men ska nu köpa egen..

vilka "billigare" märken borde passa honom om den ovan passar? :)

tacksam för tips. eller om nån har en begagnad som de vill bli av med pma!

Sv: Sadelfrågor

Jag har en 17" romanus, normal bom, alround mot dressyr som jag vill bli av med :banana: Den finns i strömsholm för försäljning.

du kan inte pma bild och pris? men är den för dyr så glöm *fattig just nu* :)

Tyvärr så har jag ingen bild :( Priset som är begärt i affären är 5000:-.

StubbenRomanusn84541200.JPG

Så där ser den ut iaf.

Leta efter begagnade Stubben.Finns ganska många till salu på forumen till bra priser.
Ta reda på innan vilken vidd din häst har haft,30 eller 31 är nog ganska normalt.
Köp ingen billig skräpsadel,du kommer att ångra dig,utan satsa hellre på en äldre kvalitetssadel,det finns till överkomliga priser!
Lycka till i sadeldjungeln!

Vilken modell är det? Det skiljer sig mycket mellan modellerna...
Låna i första hand hem några Stubben (bättre att du sparar lite så du har råd med en bättre sadel än att köpa en skräpsadel som är dålig) och be sen en sadelutprovare kolla om den ligger bra.

Var har jag skrivit att Stubben är skräpsadlar?
Jag skrev ju att det är bättre att hon provar Stubben i första hand än att köpa en skräpsadel. Hon skrev att hon ville tips på billiga sadlar, och Stubben är ju inte billiga, fast de är begagnade (en vettig får man ju ändå ge 5-6 000 för och hon skrev att hon hade dåligt med pengar, så jag uppfattade det som att hon ville ge 2-3).
:)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 305
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 202
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 210
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat

Hästrelaterat

Tillbaka