Sadel med endast en kåpa

Sv: Sadel med endast en kåpa

knapplån

jag har säkert ett 10 tal såna här schabrak.
olika märken. Alla funkar lika bra. Det billigaste köpte jag från granngården...det har lite annorlunda baksida. Dom är verkligen underbara dessa schabrak. Svetten transporteras så himla bra och dessutom är dom snygga. Dom blir inte alls smutsiga lika fort som vanliga schabrak och dom är lätta att hantera tack vare noll stroppar.

mina har kostat mellan 200-350 kr/st.

Är något av dem Anky, orginal, eller vad man ska kalla det? I så fall får du gärna antyda var du köpt dem eftersom det var ett bra pris:idea:

min är nog mer som microfiber på ytan tror jag.. ser ut som mocka men känns inte som det.

three horses horse guard.

ser att centaur skriver att dom glider, men det har dom absolut inte gjort för mig o jag har haft dom på flera hästar. Bara man lägger på dom rätt från början o lyfter upp dom lite vid manken så håller dom sig på plats :-) (jag smörjer ytterst sällan sadeln under dessutom) ska köpa flera färger till! 2 stycken är av annat märke, dom från granngården. Tycker alla ligger likadant även om dom skiljer sig ngt i materialet.

har kollat på ankys, men tycker dom är ganska lika och köper hellre dom billigare eftersom dom funkat så super iaf. Har haft dom under långa tävlingsdagar o dylikt.

Då det inte säljs några ANKY-paddar där jag bor, så klippte jag till med en CATAGO-padd idag. Kan rapportera efter morgondagens dressyrpass om den är lika bra som ANKY-padden :) Snygg är den i alla fall. Cremefärgad fuskmocka! Känns faktiskt precis som ANKY-padden. Om de är lika så får man ju loss dem för nästan halva priset....

Ja det är nog en sån jag har som jag nästan gillar bättre och den kostade nog hälften mot Anky-padden.....Lika snygg är den definitivt. Har inte märkt nån stor skillnad egentligen, fuskmockan är ju minst lika snygg också. Tror min ena är catago.

Ja, nu har jag ridit ett svettigt dressypass med Catago-padden. Låg precis lika stilla och bra som ANKY-padden. Hästen var något svettigare idag under sadeln, men det kan ju ha med träningen att göra. Idag körde vi massa träning av förvänd galopp och det hetsar ju upp de flesta hästarna inte minst min pigga dam :)

Ja, 259:- kostade Catago-padden och nu vill jag ha fler!!!

En extra bonus är just att de inte är fastspända med stroppar. Man kan lägga padden ovanpå sadeln när den hänger och ha undersidan uppåt - så blir den luftad och fin till nästa ridtur. Och NEJ jag får inte betalt för reklamen :D

Du ser, jag sa ju att jag gillar den minst lika bra:idea:

Nej får tyvärr inte heller betalt, men om nån ansvarig läser kan jag gärna ta en extra pad som tack:devil::rofl:

Precis, ang hänga på tork lätt! Jag rider nästan alltid med någon av dem och det är så irriterande när man har vanligt schabrak nån gång med dessa stroppar och band för sadelgjorden som man måste lossa sen:cool: Så skönt att bara lägga på, sen sadeln uppepå och när man tar av är det lätt att lägga på tork.

Så här ser den ut:

sadelpad

För affär får du nog söka på nätet för att undvika reklam......

Min är svart.

De hade nyligen REA på dem på Gr....gården.
Köpte ingen eftersom jag har en ljusblå, brun o en vit(oanvänd:angel:).

De är kanon med materialet mot hästen.
tyvärr är de ngt för korta för mina jättesadlar:cool:

dom har jag kollat på tidigare, ser fina ut! men hur är det med längden neråt? har ett annat schabrak från gg och det är 5 cm för kort på sidorna.

De hade nyligen REA på dem på Gr....gården.
Köpte ingen eftersom jag har en ljusblå, brun o en vit(oanvänd:angel:).

De är kanon med materialet mot hästen.
tyvärr är de ngt för korta för mina jättesadlar:cool:

har dom rea nu?:idea:

Centaur: Catagos är stort, räcker väl till även neråt. Tror ANKY paden är ngt kortare i så fall, möjligen.

dom har jag kollat på tidigare, ser fina ut! men hur är det med längden neråt? har ett annat schabrak från gg och det är 5 cm för kort på sidorna.

Både ANKY-padden och Catago-padden funkar fint för min Wellington Elite 17,5 tum. Räcker både på längden och höjden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 796
Senast: tara
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 347
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix