M
midnight Rags
Sv: Så jobbigt!
Jag är inte rädd eller nervös när jag rider honom då jag vet att han aldrig skulle göra detta pga av att han är elak, utan han är helt enkelt så jävla illa behandlad av människor att hans psyke har tagit stryk. Han är så stressad och jag ser det som om han vore sjuk. Hna kan ju verkligen inte må bra. Jag har låtit min syster rida honom, framförallt då hon är stor erfarenhet av jobbiga hästar men inte ens hon klarade av honom, nu vågar hon sig inte upp igen. Min svägerska har testat men är skräckslagen.. Så vad gör man?!!
Annars är han verkligen en helt underbar häst.
om man älskar hästen så fortsätter man att jobba med den! jag har sett å hört många som klagar på att travarna är så slut psykist kanjag inte hålla med om.Har själv 7 travare som inte är stressade å jag vet hur det är att ta bort en kär vän inte något att rekomendera. Tycker det är fel att ta bort en frisk häst. Prova få tag på någon i stallet där den stod i träning skötaer,tränaren dom kan ge en bättre bild av hästen än ägaren( om det nu är samma pers som äger å tränar. Det är inte så att det är du å hästen som inte funkar ihop? ge hästen en chans låt någon annan prova hästen utan att du säger allt negativt om honom/henne medans du står som ägare håller med om att hästen inte ska bli en vandringspokal. Det jag skrivit är inte menat som kritik utan att få dig tänka på ett annat sett det känns som om du kört fast. hästen känner av om du är nervig el osäker hoppas det löser sig på bästa sett.
tog bort mina pga akuta sjukdomar
mvh Tail
Jag är inte rädd eller nervös när jag rider honom då jag vet att han aldrig skulle göra detta pga av att han är elak, utan han är helt enkelt så jävla illa behandlad av människor att hans psyke har tagit stryk. Han är så stressad och jag ser det som om han vore sjuk. Hna kan ju verkligen inte må bra. Jag har låtit min syster rida honom, framförallt då hon är stor erfarenhet av jobbiga hästar men inte ens hon klarade av honom, nu vågar hon sig inte upp igen. Min svägerska har testat men är skräckslagen.. Så vad gör man?!!
Annars är han verkligen en helt underbar häst.