så irriterad!!! (barnvakt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Naggur

Jag och sambon va på hundkurs idag. Första "träffen", och vi hade 5,5 timmars teori. Novas morfar och plastmormor va barnvakt.
När vi kom hem så käkade vi innan vi hämtade Nova, då hade hon varit där i ca 8 timmar.
Vi lämnade henne straxt innan tio på morgonen, straxt efter det så skulle hon ha sin gröt (+ byta blöja). Vid 12-13 åt hon tydligen igen fast ersättning (+ byta blöja). När vi hämtade henne vid sex så sa min pappa att hon åt vid tre, så när vi kom hem fixade vi mat på en gång.
När jag skulle byta blöja så va bodyn blöt. Tog av blöjan som va astung och genomsur! Kollade i skötväskan hur många blöjor som fanns kvar... 2 st. Hade skickat med 4. Alltså så hade hon inte fått torr blöja på drygt 6 timmar!
Min plastmamma är helt inne på det där med bebisar men nu mådde hon tydligen dåligt så hon låg å sov å min pappa klarar inte ens av en sån enkel sak som att byta blöja!!!
Vet inte vad jag ville med detta inlägg igentligen, är bara så irriterad. känns ju inte som man vill låta han va barnvakt när hon inte är med...
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Prata med din pappa! Han har säkert inte struntat i blöjan med vilje.

Jag förstår din irritation. Har känt samma sak. Men det bästa är att berätta hur man vill ha det och sedan ge dem möjlighet att rätta till det som blir fel. Det är skönt att ha barnvakt ibland! :)

/Timsetim
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Förstår att du är sur, men är det första gången de är barnvakt så ge dom chansen att bättra sig. Så himla lätt är det inte att vakta andras barn.

Vet att min tremånaders kan kissa massor under loppet av bara någon timme. Blöjan kan vara helt nybytt och sedan säger sambon att han bytte en genomsur blöja, och då var det en knapp timme sedan jag bytte. Ibland kan det sedan gå väldigt många timmar utan att den blir blöt, så det kan ju vara så olika. Kanske var blöjan rätt torr och de ansåg att de kunde vänta med ett byta? Eller så känner din pappa dig och vet att du skulle bli sur om han skulle sätta på den fel?

Jag vet att min pappa tycker det är svårt att byta blöja, men han försöker och jag vet att min son inte dör av att den råkar bli för blöt eller fel påsatt någon gång. Det handlar om vana, det är ju ganska länge sedan våra föräldrar hade så små barn, och jag vet ju att det blir bättre.
 
Senast ändrad:
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Dom är barnvakt OFTA då vi bor grannar. Dom vet mycket väl att hon ska ha ny blöja vid varje matning.
Men nu börjar jag fundera lite...
Om hon år vid tre å inte fick nån blöja måste varit plastmorsan som slarvade...
Pappa jobbade nämligen till tre å är inte hemma förens vid fyra då...
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Men vart vill du komma? Att de har skitit i det med vilje för att skada ditt barn?

Antingen pratar med dom eller så använder du dig inte av deras hjälp.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag förstår inte ens att du jagar upp dig så :crazy: det är ju trots allt bara en blöt blöja det handlar om.

Det är väl bara att lite fint säga att ni måste nog ha glömt byta blöja på barnbarnet.... och att den var jättevåt när ni kom hem och att du såg att de bara hade använt två blöjor på hela dagen.

Om de för övrigt gör allt som ni ber dem om så är ju knappast detta värt att göra en höna av en fjäder.

Var rädd om barnvakten.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

"Vet inte vad jag ville med detta inlägg igentligen"

Så skrev jag i första inlägget.
Vilket betyder att jag inte vill komma nånstans.
Jag ser det som en självklarhet att byta blöja vid varje matning. Om du tycker det är okej att ungarna får ha genomsur blöja så är det din åsikt. men jag tycker det är fel.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Tycker nog också att du är lite gnällig... Även att man inte vill att ens barn ska ha våt blöja, är det ingen farligt någongång ibland.

Min mamma har ställt upp jättemycket när min son var bebis och ibland hade hon inte bytt blöja (dock lämnades han bara korta stunder på max 3 timmar när han var så liten).
Det var inget jag hetsade upp mig över, huvudsaken var att han kännt sig trygg och varit nöjd!
Och hade din dotter varit jättebesvärad av blöjan hade hon väl "sagt till".
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag tycker det är en stor grej, så är det bara. Vad blir de nästa gång???
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag tycker nog att det är litet ohyffsat att gnälla på barnvakten.
Varför tar ni inte hand om barnet själva?
Ni kan väl turas om med att gå på hundkurs?
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Dom vill ju passa henne. jag kan lika gärna lämna bort henne till någon annan.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

"Vet inte vad jag ville med detta inlägg igentligen"

Så skrev jag i första inlägget.
Vilket betyder att jag inte vill komma nånstans.
Jag ser det som en självklarhet att byta blöja vid varje matning. Om du tycker det är okej att ungarna får ha genomsur blöja så är det din åsikt. men jag tycker det är fel.[/QUOTE]


Du behöver fan inte lägga ord i min mun son jag inte sagt :mad:, jag tror nog att t.o.m. du förstår hur jag menade.

Sluta utnyttja din pappas gratishjälp så ofta om den inte duger.

Att du dessutom har skrivit ett inlägg om det innebär ju dessutom att du ville ha någon form av respons, du hade kanske inte räknat med mothugg?
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag tycker det är en stor grej, så är det bara. Vad blir de nästa gång???

Men vad säger föräldrarna då? Det kanske finns någon logisk förklaring?

För mig är en gång ingen gång. De gånger jag tyckt att något blivit fel så har jag berättat hur jag velat ha det och sedan har det inte hänt igen.

/Timsetim
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag tycker det är en stor grej, så är det bara. Vad blir de nästa gång???

De matar henne full med glas och sätter henne i hundgården när de tröttnat på hennes gråt....?

Allvarligt. Tror du deförsökt göra barnet skada eller slarvat för att de var för lata med att byta blöja? Om flickan tyckte det var så hemskt med blöt blöja, borde hon då inte ha ylat i några timmar och vara rätt trött och förgråten när du väl hämtade henne igen då?

Hur mår jäntan? Har hon tagit skada av detta?

Skaffa annan barnvakt då. Men oschysst att isf inte ens våga ta upp anledningen till att barnbarnet inte längre får lämnas hos morfar. Du vet ju inte varför blöjan inte är bytt? Har de köpt hem blöjor själva? Stämmer antalet i väskan? T.ex.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Tack för den!
Ursäkta att man vill sitt barn det bästa!

Och ja hon hatar att ha blöt blöja så hon har förmodligen inte varit allt för glad.

Men man använder sig väl av den bästa barnvakten man har?
Har du en bättre varför använder du inte den?
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Vart har jag skrivit att då sagt det? OM DU TYCKER skrev jag. Inte att du gjorde det...
Jo, deras hjälp duger. har jag aldrig påstått att den inte gör. de jag vart arg på va att dom lät henne ha en helt nerpissad blöja, inget annat!

Klart jag visste att man får ålika åsikter å svar tillbaka, det är ju ett forum...

Jag ser det som en självklarhet att byta blöja vid varje matning. Om du tycker det är okej att ungarna får ha genomsur blöja så är det din åsikt. men jag tycker det är fel.


Du behöver fan inte lägga ord i min mun son jag inte sagt :mad:, jag tror nog att t.o.m. du förstår hur jag menade.

Sluta utnyttja din pappas gratishjälp så ofta om den inte duger.

Att du dessutom har skrivit ett inlägg om det innebär ju dessutom att du ville ha någon form av respons, du hade kanske inte räknat med mothugg?
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Men!!!

DET HAR INTE VARIT NÅGOT FEL TIDIGARE!!!!

DET VA NU DOM SKET I ATT BYTA BLÖJA PÅ & TIMMAR SÅ DEN VA HELT GENOMSUR
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

De matar henne full med glas och sätter henne i hundgården när de tröttnat på hennes gråt....?

:rofl:
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag har inte pratat med dom än
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 320
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 537
Senast: Gry
·
Småbarn Kopierar från min blogg. Min systers barn går på samma dagis, dock inte i samma avdelning och hus men man blir ändå förvånad över hur...
Svar
7
· Visningar
1 314
Senast: angelwings
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 951
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp